טראמפ פונה לבית החולים: "המצב רציני, יש לו קשיי נשימה"

פחות מיממה לאחר שפרסם כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה, נשיא ארה"ב פונה למתקן הצבאי וולטר ריד "לשם השגחה של כמה ימים". רופאו עדכן: "הוא תשוש, אך במצב טוב. לא מקבל סיוע נשימתי"

זמן צפייה: 02:09

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פונה הלילה (שבת) לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הסמוך לוושינגטון הבירה, פחות מיממה לאחר שחשף כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. בבית הלבן אמרו כי הסיבה לפינויו היא "כאמצעי זהירות", וכי הוא ישהה במתקן הרפואי כמה ימים להשגחה. רופאו עדכן מוקדם יותר כי הוא "תשוש" כהגדרתו, אך מצב רוחו טוב.

גורמים המעורים במצבו אמרו כי הוא סובל גם מחום "במדרג הנמוך", בנוסף לשיעול, גודש ותסמינים נוספים. בהצהרת רופאו נמסר עוד כי הוא החל לקבל טיפול תרופתי, כולל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני בשם "רנגרון". הפינוי לבית החולים בוצע באמצעות המסוק הנשיאותי "מארין 1" מעט אחרי חצות (שעון ישראל), אליו הגיע הנשיא טראמפ על רגליו וללא עזרה, אך בניגוד למנהגו - ללא ששוחח עם העיתונאים.

הבוקר, לאחר שהגיע לבית החולים הצבאי עדכן שוב רופאו, ואמר כי "הוא לא נזקק לסיוע נשימתי באמצעות חמצן", כי הוא נמצא תחת השגחה וכי מצבו טוב. עוד עדכן הרופא כי הוא מטופל באמצעות "רמדסיביר", תרופה המשמשת במקור בטיפול למחלת האבולה, אך נמצא שהיא מסייעת גם לחולים בקורונה.

לצד הטענות על מצבו הטוב יחסית, יועץ בכיר בסביבתו אמר כי יש סיבות לדאגה. "המצב רציני", הוא אמר ל-CNN, "הוא מאוד עייף ותשוש, ויש לו קשיי נשימה". אדם אחר שמתואר כמעורה במצב אמר כי "בקרב הגורמים הרשמיים בבית הלבן יש דאגה משמעותית מכך ש"דברים עלולים להשתנות במהירות". גורם אחר טען כי "מצבו פחות טוב מזה של מלניה".

טראמפ, מסוק, קורונה,
טראמפ מפונה באמצעות מסוק לבית החולים | צילום: רויטרס

לאחר שעות ארוכות שבהן לא צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואחרי שנחת ב"וולטר ריד", טראמפ פרסם סרטון ובו הודה לציבור על התמיכה בו. בסרטון הוא אמר כי "הוא חושב שמצבו טוב מאוד", כהגדרתו, והוסיף שמטרת הפינוי לבית החולים היא "כדי לוודא שהכל ילך כשורה". טראמפ עדכן גם כי מלניה "מרגישה טוב". נכון לעכשיו טראמפ לא העביר את סמכויותיו לסגנו, מייק פנס, שאמור להחליף אותו במקרה של נבצרות.

יריבו של טראמפ במירוץ לנשיאות ארה"ב מטעם הדמוקרטים, ג'ו ביידן, שהשתתף הלילה באירוע בחירות במישיגן, צפוי להסיר את כל מודעות הקמפיין השליליות - כך דווח בארה"ב. ביידן גם צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה לא יכול להיות רגע פוליטי, זה חייב להיות רגע אמריקני. עלינו להתאחד כאומה". בקמפיין טראמפ הודיעו אמש על דחיית כל אירועי הבחירות המתוכננים, או לחילופין על המרתם לאירועים מקוונים.

קליאן קונוואי
קליאן קונוואי. נדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

בינתיים גדל מספר הנדבקים בסביבתו של טראמפ, ככל הנראה רובם ככולם לאחר שהשתתפו באירוע ההכרזה על מועמדותה של שופטת ביהמ"ש העליון איימי קוני בארט, שהתקיים על מדשאות הבית הלבן, בלי שמירת מרחק ועטיית מסכות מצד חלק גדול מהנוכחים.

הלילה נודע כי גם קליאן קונוואי, היועצת הבכירה לשעבר של הנשיא, נמצאה חיובית. נוסף עליה, שני סנאטורים רפובליקנים, תום טיליס מקרוליינה הצפונית ומייק לי מיוטה, נדבקו בקורונה באירוע. גם נשיא אוניברסיטת נוטרדאם נמצא חיובי, וכן מספר עיתונאים. טראמפ עצמו נדבק ככל הנראה מהיועצת הקרובה שלו, הופ היקס. גם מנהל הקמפיין שלו, ביל סטפיין, נמצא חיובי.