מתקפת סייבר ואתרים בקוריאה הצפונית: האם טראמפ חשף מידע חשאי?

ברשת CNN דווח כי ככל הנראה הנשיא האמריקני סיפק פרטים שלא היו חשופים עד כה לציבור, במהלך ריאיון לרשת פוקס. בין הנושאים: היחסים הרגישים עם רוסיה והמו"מ עם קים ז'ונג און

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיך לאתגר את חוקי ביטחון המידע של מדינתו. רשת CNN דיווחה היום (שלישי) כי הנשיא חשף ככל הנראה מידע מסווג במהלך ריאיון שקיים ביום ראשון לרשת פוקס ניוז. במהלך הריאיון נשאל אם הורה על מתקפת סייבר נגד יישויות רוסיות בסמוך לבחירות האמצע בחודש אוקטובר. "אני לא אודה בזה, אבל אתה יכול להאמין שכל זה קרה תחת הממשל שלי", אמר למראיין סטיב הילטון.

מידע מסווג נוסף שככל הנראה חשף טראמפ עוסק בניסיונות ההגעה להסכם גרעין עם קוריאה הצפונית. לשאלת המראיין מדוע לא חתם על הסכם לפירוק גרעיני עם קים ז'ונג און אמר: "קים הסכים לוותר על אתר אחד או שניים, אבל יש לו חמישה אתרים – מה בנוגע אליהם?".

עוד בחדשות 13:

נשיא איראן: "אין טעם לשיחות עם ארה"ב במצב הנוכחי"

קוריאה הדרומית: קוריאה הצפונית שיגרה טילים לא מזוהים

לאחר שהתגלו בבלארוס שרידי נספים בשואה: זק"א ישיבם לישראל

דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים
דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים | צילום: רויטרס

ברשת CNN טוענים כי עד כה לא היה ידוע לציבור כי ברשות קוריאה הצפונית חמישה אתרים לייצור והעשרה גרעינית. מומחים שעוקבים אחר פעילותה הגרעינית של פיונגיאנג טוענים כי מעולם לא נחשפו לנתון זה. לטענתם, חשיפת מידע רגיש עלולה לפגוע בהליכי המשא ומתן, וכן באיסוף המודיעין האמריקני.

כזכור, בחודש פברואר נפגשו טראמפ וקים ז'ונג און בוויטנאם. מפגש הפסגה בין השניים הסתיים מוקדם מהמתוכנן, מאחר והצדדים לא הגיעו לכדי חתימה על הסכם כשלהו. "קים רצה הסרה מוחלטת של הסנקציות, ואנחנו לא היינו מוכנים לכך", אמר הנשיא טראמפ בהצהרה לתקשורת לאחר סיום הפסגה. "הם היו מוכנים לפירוז חלקי, ולא נוותר בשביל זה על כל הסנקציות. היינו צריכים לסגת. הסנקציות נותרו במקומן".

זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ מספק מידע רגיש. במאי 2017 עורר טראמפ סערה כשהזמין לבית הלבן בכירים רוסיים בהם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. במהלך הפגישה, שנאסרה לכניסת עיתונאים האמריקנים, חשף טראמפ מידע מודיעיני מסווג שהגיע מישראל. כך דיווחה אז רשת ABC. מאוחר יותר הכחיש טראמפ את הדיווח.