דיווח: מרגל אמריקני חולץ מרוסיה - לאחר שטראמפ חשף מידע חשאי

רשת CNN חשפה כי הוצאת הסוכן ממוסקבה נבעה, בין היתר, בשל החשש כי פעילותו עלולה להיחשף - לאחר שהנשיא האמריקני חשף בפני שר החוץ הרוסי מידע מודיעיני מסווג

 טראמפ ופוטין
טראמפ ופוטין | צילום: רויטרס

רשת CNN פרסמה היום (שני) כי ב-2017 במהלך משימה חשאית ארצות הברית הצליחה לחלץ מרוסיה את אחד ממרגליה הבכירים בתוך הממשלה הרוסית. כך סיפרו גורמים לרשת החדשות האמריקנית. אדם המעורב בדיונים בנושא אמר כי הוצאתו של הסוכן הרוסי נבעה, בין השאר, בגלל חששות כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וממשלו טיפל באופן לקוי במודיעין שנאסף ובכך הייתה סכנה לחשיפת פעילותו של המרגל.

לפי הדיווח, ההחלטה לחלץ את הסוכן התרחשה במהלך חודש מאי 2017 לאחר שבפגישה בחדר הסגלגל בין דונלד טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושגריר רוסיה בארה"ב דאז סרגיי קיסליאק, חשף טראמפ בפני לברוב מידע מודיעיני מסווג בנוגע לארגון דאע"ש, שישראל סיפקה לממשלו של הנשיא האמריקני.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל הפיגוע בקאבול: טראמפ ביטל פגישה חשאית עם מנהיג טליבאן

"אסד העביר מסר לרוסיה: איני מרוצה מהתבססות איראן בסוריה"

דיווח: פוטין הזהיר את בוש מפיגוע – יומיים לפני אסון התאומים

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב | צילום: רויטרס

חשיפת המידע לרוסים אמנם לא נגע בענייניו של המרגל האמריקני באופן ספציפי, אך זה גרם לפתיחה מחדש של שיחות של בין בכירים מודיעיניים בארצות הברית בנוגע לסיכון חשיפתו של הסוכן. באותו זמן, ראש ה-CIA דאז, מייק פומפאו, אמר לבכירים נוספים בממשל טראמפ כי מידע רב מדי נחשף בנוגע לסוכן, שהוגדר כנכס, וכי נחוץ במצב כזה לחלץ מקור מודיעיני אם יש חשש שהוא נמצא בסכנה.

בריטני ברמל, מנהלת העניינים הציבוריים של ארגון ה-CIA, הגיבה לפרסום של CNN ומסרה: "הנרטיב שמציירת CNN לפיו ה-CIA מקבלת החלטות הנוגעות לחיי אדם על בסיס שיקולים לא אובייקטיבים הוא שקרי. הספקולציות המוטעות שקובעות כי חשיפתו של הנשיא טראמפ לחומר מודיעיני סודי ביותר עשויות להביא לפעולת חילוץ של מקור מודיעני הן לא מדויקות".