עובר ולא שב: התעוררה וגילתה ש-37 מיליון דולר הופקדו בחשבונה

פקיד הבנק העביר בטעות את הסכום העצום לחשבונה של אחת הלקוחות, שהתקשרה מיד כדי לדווח על הטעות. "אומנם קיוויתי שמישהו נתן לי מתנה, אך עכשיו אני חושבת שמגיע לי פרס על היותי לקוחה ישרה"

אישה סוקרת את חשבון הבנק שלה
אישה סוקרת את חשבון הבנק שלה | צילום: GettyImages/אימג'בנק, אילוסטרציה

רות בלון, תושבת העיר דאלאס בטקסס שבארה"ב, נכנסה כהרגלה בכל בוקר לאתר האינטרנט של הבנק בו מתנהל חשבונה, "לגאסי טקסס בנק", כדי לבדוק את התנועות בחשבון. לפתע אורו עיניה: מישהו ביצע העברה בסך 37 מיליוני דולרים לחשבון המשותף שלה ושל בעלה. "מיד עדכנתי את בעלי ביתרה החדשה ואמרתי לו: 'ואוו, יש לנו הרבה מאוד כסף!', קיוויתי שמישהו נתן לנו מתנה בהפתעה", סיפרה.

די מהר התעשתה בלון והחליטה לעשות את המעשה הנכון: ביוזמתה, היא התקשרה לבנקאי והודיעה לו על הטעות המשמחת-מצערת. הוא התנצל בפניה על המשגה, ביטל את הפעולה באופן מיידי והעמיד את היתרה בחשבון על הסכום המקורי שאמור היה להיות בו. עוד ציינה בלון כי "הבנק עשה זאת מהר, אבל לא מהר מספיק: הצלחתי לצלם את המסך שהראה את היתרה המטורפת - עכשיו יש לי הוכחה שהייתי מיליונרית".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארזתם לבד? מלון יוקם בשטח נתב"ג ויעניק שירותי טרום טיסה

ארזתם לבד? מלון יוקם בשטח נתב"ג ויעניק שירותי טרום טיסה

מתנה לכריסמס: נחש פיתון באורך שלושה מטרים בעץ חג המולד

אישה שמחה עם דולרים
אישה שמחה עם דולרים | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

"אני חושבת שמגיע לי איזשהו פרס הוקרה קטן. בכל זאת, גיליתי נאמנות ועדכנתי את הבנק באופן מיידי", אמרה בלון. מהבנק נמסר כי עקב פערים בשערי מטבע החוץ, העברות בין חשבונות היו צריכות להתבצע באופן ידני ולא ממוחשב. פקיד הבנק הקליד בטעות מספר שגוי - את מספר חשבון הבנק של רות בלון. "אנו מודים לה על ההודעה, אך בכל מקרה היינו מאתרים את הטעות בתהליך עיבוד הנתונים בערב", לשון הודעת הבנק.

זו אינה הפעם הראשונה בה מופקד סכום גבוה בחשבון שגוי. לפני כחצי שנה הופקדו 120,000 דולר בחשבון של זוג מפנסילבניה. הזוג לא הודיע לבנק על הטעות, אלא החליט לבזבז את הסכום ואכן עשה זאת תוך 19 יום. בסופו של דבר הבנק איתר את הטעות - וחייב את הזוג להחזיר את הכסף בתוספת ריבית. כיום הם עומדים מול אישומים פליליים בבית המשפט.