"מחפשים סימני חיים": מצב חירום בפלורידה בשל קריסת הבניין

צוותי החילוץ וההצלה עדיין מנסים לאתר ניצולים מבין 159 הנעדרים בקריסת בניין הדירות במיאמי, כאשר קיים חשש כבד לחייהם. "ייתכן שלא נמצא אנשים חיים - אבל אנחנו חייבים להישאר אופטימיים"

זמן צפייה: 01:25

מיאמי: גם הבוקר (שישי) נמשכים החיפושים אחר 159 הנעדרים מאסון קריסת הבניין בעיר סרפסייד שבמיאמי, כשבמקביל מספר ההרוגים עלה ל-4. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על "מצב חירום" בפלורידה, כך שאל העיר יועברו כספים על מנת לסייע לצוותי החילוץ, שעדיין מנסים לאתר ניצולים בזירה.

בשלב זה, המחלצים נעזרים בכלבים ובמצלמות זעירות, ולא משתמשים בציוד כבד כמו מנופים, למשל, זאת מחשש שהמבנה יקרוס אף יותר ויחבל במאמצי החיפושים. מפקד הכבאות לשעבר במיאמי סיפר ל-CNN כי "הצוותים עוברים באופן שיטתי על ההריסות ומחפשים אחר סימני חיים".

מפקד המשטרה בסרפסייד הביע תקווה באשר למאמצי החיפוש, אולם ציין כי הוא "לא בטוח אם נמצא מישהו בחיים". לדבריו, ייתכן שלא יהיו ניצולים כלל, "אבל חייבים להישאר אופטימיים". המפקד הסביר כי גם צוותי החילוץ נמצאים בסכנה, שכן "יש הרבה חלקים בבניין שלא קרסו ונותרו תלויים, כך שהחיפוש חייב להיות מסודר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות אלפים ישתתפו במצעד הגאווה בתל אביב: זו מפת החסימות

טרגדיה בבית שמש: נער טבע למוות במאגר מים במהלך טיול של בי"ס

למרות ההתפרצות: משרד הבריאות פיטר מאות חוקרים אפידמיולוגים

מיאמי, קריסה, בניין
הבניין שקרס במיאמי | צילום: רויטרס

כזכור, אדם אחד נהרג ועשרות נפצעו בקריסת בניין הדירות "שמפליין" בן 12 הקומות ו-55 הדירות במיאמי. עד כה, 37 איש חולצו מההריסות ולפחות 159 בני אדם עדיין נעדרים - בהם 34 יהודים. "זו פשוט הייתה ערימת אבק והריסות", סיפר תושב הבניין בארי כהן.

הבניין שקרס הוקם לפני כ-40 שנים על שפת הים בעיר סרפסייד, הסמוכה למיאמי ביץ'. באחרונה, מתבצעות בו עבודות שיפוצים - אך עדיין לא ברור זה מה שגרם לקריסה. בשלב זה, הרשויות במדינה מתמקדות במאמצי החילוץ ולא בחקירת האירוע, שכן מדובר במרוץ נגד הזמן ולצוותי החילוץ אין ניסיון בהתמודדות עם זירה כזו.