מקסיקו לישראל: הסגירו את ראש הסוכנות החשוד בשחיתות

ראש רשות החקירות הפליליות לשעבר מסתתר בישראל מאז שמעורבתו בפרשת היעלמותם של 43 סטודנטים החלה להיחקר, במקסיקו דיווחו כי נשיא המדינה שלח מכתב רשמי לרה"מ בנט

מחאת קרוביהם של הנעדרים במקסיקו
מחאת קרוביהם של הנעדרים במקסיקו | צילום: רויטרס

מקסיקו שלחה מכתב רשמי לממשלת ישראל בקריאה להסגיר פקיד מקסיקני לשעבר המסתתר בישראל, כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס. תומאס סרון, לשעבר ראש סוכנות החקירות הפליליות במקסיקו, חשוד באחריות לחקירה שנויה במחלוקת בנוגע להיעלמותם של 43 סטודנטים להוראה לפני שבע שנים.

סרון שוהה בישראל מאז השנה שעברה, כך מסרו גורמים בממשלת מקסיקו. הרשויות המקסיקניות וקרובי משפחתם של הצעירים הנעדרים האשימו אותו בשתילת ראיות התומכות בגרסת הממשל הקודם לפרשה, בנוגע לגורלם של הנעדרים מאז שנחטפו ב-26 בספטמבר 2014. סרון הכחיש בעבר את הטענה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיעוט שרים בקבינט הקורונה: "לשקול שינוי במדיניות הממשלה"

אבו מאזן לישראל: שנה לנסיגה ולהסדר אחרת נפנה להאג

"נפילתו של בראל – צלקת בשירות שלי": מפקד מג"ב בריאיון בלעדי

תומאס סרון
תומאס סרון | צילום: רויטרס

43 הסטודנטים נעלמו בעיר איגואלה שבדרום מערב מקסיקו, והממשלה מסרה כי הם נחטפו על ידי שוטרים מושחתים ביחד עם כנופיית סמים מקומית. לפי גרסת הממשל הקודם, הכנופיה הרגה את הסטודנטים מתוך אמונה שחלקם עובדים עבור כנופיה יריבה, שרפו את גופותיהם והשליכו את אפרם לנהר. עד כה זוהו סופית שרידיהם של שניים מהסטודנטים.

צוות מומחים בינלאומי איתר מאוחר יותר חורים בגרסה הרשמית, והעמיק את הכעס במקסיקו על השערוריה שהכתימה את המוניטין של הממשל הקודם. הנשיא הנוכחי אנדרס מנואל לופס אוברדור התחייב לחקור לעומק את הפרשה כאשר התמודד לתפקיד בשנת 2018.

סגן שר הפנים המקסיקני, אלחנדרו אנסינס, אמר כי הנשיא אוברדור ביקש את עזרתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. "הנשיא שלח מכתב וביקש את תמיכתה ושיתוף הפעולה של ישראל כדי לזרז את תהליך ההסגרה", אמר אנסינס, וציין כי בנט קיבל את המכתב. שגרירות ישראל במקסיקו לא הגיבה לידיעה.