מקסיקו: רעידת אדמה בעוצמה 7.0 הורגשה במדינה, אדם אחד נהרג

מוקד הרעש סמוך לעיר הנופש אקפלוקו שבדרום המדינה הביא לפגיעה במבנים גם במקסיקו סיטי הבירה, שם התושבים ברחו לרחובות. לפחות אדם אחד איבד את חייו לאחר שעמוד נפל עליו

תושבי מקסיקו סיטי אחרי רעידת האדמה
תושבי מקסיקו סיטי אחרי רעידת האדמה | צילום: רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 7.0 הורגשה הלילה (רביעי) בדרום מקסיקו, וגרמה לרעידות נרחבות עד הבירה מקסיקו סיטי. לפחות אדם אחד נהרג לאחר שעמוד נפל עליו ברחוב, ובניינים רבים רעדו ונפגעו. המכון הגאולוגי של ארצות הברית מסר כי מוקד הרעש היכה ארבעה קילומטרים צפון-מזרחית ללוס אורגנוס דה סן אגוסטין, כשמונה קילומרים מעיר הנופש אקפולקו שעל חוף האוקיאנוס השקט.

במקסיקו סיטי ניתן היה לשמוע אזעקות זמן קצר לפני שהקרקע החלה לרעוד, ותושבים רבים יצאו מהבתים ונמלטו לרחובות. ראש העיר קלאודיה שיינבאום אמרה כי לא התקבלו דיווחים ראשוניים על נזקים גדולים בבירה, המרוחקת כ-372 קילמוטרים ממוקד הרעש. שיינבאום אמרה כי בבתים רבים אבד החשמל, והרשויות פועלות להחזירו לפעילות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: כוחות הביטחון הצליחו לשחזר את מסלול הבריחה של האסירים

תפנית דרמטית: אביה של בריטני ספירס ביקש לבטל את האפוטרופסות

מהקורונה, דרך מבצע צבאי ועד ממשלה חדשה: סיכום שנת תשפ"א

רעידות אדמה אינן נדירות במקסיקו, בגלל מיקומה בקצה הלוח הטקטוני בצפון אמריקה. מרכז אזהרת הצונאמי האמריקני פרסם התראה בעקבות הרעידה, ואמר כי יתכנו גלים מסוכנים במרחק של 300 קילומטרים מאתר הרעידה, אך מאוחר יותר פרסם שהאיום חלף.

מכונית שנפגעה בעקבות רעידת האדמה במקסיקו
מכונית שנפגעה בעקבות רעידת האדמה במקסיקו | צילום: רויטרס