הערכה: כוחות הביטחון הצליחו לשחזר את מסלול הבריחה של האסירים

כשתי יממות לאחר הימלטות המחבלים מכלא גלבוע, השב"כ הצליח להתחקות אחר מסלולם בשעות הראשונות. אין אינדיקציה כי יצאו משטח ישראל. חשש בצה"ל: הריגתם של האסירים תוביל לעימות ברצועת עזה

זמן צפייה: 05:23

כשתי יממות לאחר בריחת האסירים מכלא גלבוע, על פי הערכות, במערכת הביטחון הצליחו לשחזר את מסלולם בריחתם בשעות הראשונות - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. כמו כן, אין אינדיקציה שהשישה הצליחו לחצות את גבול ישראל ולהגיע למדינה אחרת. יש לציין כי מדובר בתרחיש שמדאיג את המערכת הביטחונית, אך כאמור, לפי שעה לא נראה כי אכן קרה.

כמו כן, לא עצרו את משפחות המחבלים בג'נין, מתוך הערכה כי הישארותן בבית ייצר מודיעין על מקום הימצאם של הנמלטים. כעת, בצה"ל מעריכים כי כדי להקשות על המצוד השישה התפצלו ומחזיקים בנשק. על כן, קיים חשש שאם הם ייהרגו בהיתקלות - הדבר יוביל לעימות ברצועת עזה.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-21792006' autoplay='0' credit='' desc='המצוד נמשך: כוחות צה"ל פשטו על הכפרים - 3 נעצרו' poster='' kid='1_qn3nneed' duration='286']

בתוך כך, על פי מקורות ערבים נעצרו שלושה חשודים ונבדקת מעורבותם באירוע. אחיו של אחד העצורים אמר לחדשות 13: "מאיפה נדע שאלה אסירים שברחו מהכלא? זה היה בשעה 4:30 בבוקר, השב"ס עצמו לא ידע בשעה הזו שיש בריחה. עצרו ילדים שבסך הכול מכרו לעוד לקוח".

זאת ועוד, לפי דיווחים פלסטיניים, שב"כ החל לחקור את בני המשפחה של המחבלים הנמלטים, זאת בניסיון להבין אם ידעו מראש על הבריחה מהכלא ואם נמצאים בקשר עם המחבלים. כמו כן, הפלסטינים מדווחים על סריקות צה"ל בכפרים באזור ג'נין.

כזכור, אתמול ברחו במהלך הלילה שישה אסירים מסוכנים מאגף 2 בכלא גלבוע, שבצפון, ששייכים לארגון פת"ח ולג'יהאד האיסלאמי, בעזרת מנהרה שחפרו מתחת לכיור התא. בין האסירים נמצא המחבל זכריא זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין.