סערה בקנדה: פורסמה תמונת טרודו מחופש לשחור – רה"מ התנצל

חמישה שבועות לפני הבחירות במדינה, מגזין "טיים" פרסם תמונה של ראש ממשלת קנדה משנת 2001, שבה הוא נראה מחופש לאלאדין כשפניו צבועים. "לא הייתי צריך לעשות את זה, מתנצל עמוקות"

זמן צפייה: 01:50

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נאלץ להתנצל פומבית אתמול (רביעי) לאחר שתמונה שלו משנת 2001 שבה הוא נראה מחופש כאשר פניו צבועות בשחור עוררה סערה במדינה. התמונה, שבה טרודו מחופש לאלאדין, מתפרסמת בתזמון בעייתי עבורו - חמישה שבועות בלבד לפני הבחירות במדינה.

צביעת פנים נחשבת לעלבון, שכן בעבר זו הייתה שיטה נהוגה ללעג לבעלי עור כהה. "הייתי צריך לדעת טוב יותר מזה, אבל לא עשיתי זאת ואני מתנצל עמוקות", אמר טרודו, שבעצמו מדבר רבות על הצורך להילחם באפליה על בסיס גזע, ובממשלתו יש שלושה שרים בולטים ממוצא הודי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ביהמ"ש בקנדה: אסור לסמן יין שיוצר בהתנחלויות כ"תוצרת ישראל"

קנדה: ארבעה הרוגים באירוע ירי; החשוד הסגיר את עצמו למשטרה

ג'סטין טרודו מחופש לאדם שחור
ג'סטין טרודו מחופש לאדם שחור | צילום: מגזין TIME

התמונה נמצאה בספר המחזור של בית הספר הפרטי של ונקובר שבו למד טרודו. "התחפשתי לאלאדין ושמתי איפור. לא הייתי צריך לעשות את זה", אמר טרודו. בתמונה, הוא נראה כשהוא לובש טורבאן וחלוק לבן ופניו מכוסות באיפור כהה.

סוקרי בחירות במדינה טוענים כי התמונה הזו עלולה להוות בעיה לטרודו בבחירות הקרבות, שכן הוא משתדל לצייר עצמו כר"מ סובלני. כמו כן, בקנדה יש מדיניות רשמית של רב תרבותיות ואחד מתוך חמישה קנדיים נולד מחוץ למדינה.