ארה"ב: יהודי הותקף בלב מנהטן רק בשל היותו חובש כיפה

עוד מקרה של אנטישמיות נרשם לאחרונה בניו יורק, כאשר גבר ממיאמי קרא קריאות גזעניות לעבר בחור יהודי ואף חבט בו באגרופיו. לטענת המותקף, אף אחד מהעוברים והשבים לא נחלץ לעזרתו

זמן צפייה: 01:41

עד כמה שזה מקומם - זה כבר הפך לעניין שבשגרה. יהודי מותקף בניו יורק רק בשל סממנים יהודיים כמו חבישת כיפה, למשל. הפעם זה לא קרה בברוקלין או בשכונה יהודית חרדית - אלא בלב מנהטן. היהודי התעסק בטלפון שלו כששמע קריאות אנטישמיות. כשהרים את עיניו, ספג אגרוף - כך סיפר לחדשות 13 דב הייקינד, לשעבר חבר מועצת העיר, ששוחח עם הנפגע.

"כל כך הרבה אנשים הולכים ברחוב", אמר הייקינד, "ולכן שאלתי אותו אם מישהו ניגש לעזור לו. 'לא', הוא ענה לי. אף אחד לא התערב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: קונים סיגריות בדיוטי פרי, לא טסים – ומבריחים הסחורה

בזמן ביקור נתניהו: צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון

החשד לרצח בי-ם: נעצר חשוד נוסף בדקירת הבכיר במשמר בתי המשפט

שלושת החשודים בשוד היהודים בברוקלין
שלושת החשודים בשוד היהודים בברוקלין

המשטרה עצרה את סטיבן ג'ורג, גבר בן 48 ממיאמי כחשוד במעשה. הוא הואשם בתקיפה ובפשע שנאה. "המותקף אמר לי כי מעולם לא ראה אדם עם כל כך הרבה שנאה ליהודים", הוסיף הייקינד. "תמיד התמודדתי עם אנטישמיות, אך מעולם לא ראיתי את מה שמתרחש מדי יום בימינו". היהודי שהותקף טופל בבית החולים ושוחרר לביתו.

אירוע זה מתווסף לסטטיסטיקה העגומה של התקפות אנטישמיות על יהודים מניו יורק, כמו גם באזורים אחרים של ארה"ב, כאשר היהודים נתונים לשנאה ולהתקפות משני צידי הקשת הפוליטית - הימין הקיצוני והגזענות, ומנגד - קיצונים מהשמאל.