בזמן ביקור נתניהו: צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון

מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, והוא יורט על ידי כיפת ברזל. רה"מ הורד מהבמה בזמן כנס באשקלון, ושב אליה כעבור דקות אחדות. תיעוד: נתניהו ורעייתו מורדים מהבמה

זמן צפייה: 04:25

התרעת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) באשקלון וביישובי עוטף עזה, וזאת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בכנס של פעילי ליכוד באשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל, והוא יורט על ידי כיפת ברזל. ככל הנראה, הרקטה נורתה על ידי הג'יהאד האסלאמי. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

עם הפעלת האזעקה, ראש הממשלה נתניהו הורד מהבמה והועבר למרחב מוגן. עם זאת, לאחר זמן קצר הוא חזר לכנס. כזכור, במערכת הבחירות הקודמת בוצעו שיגורים לעבר אשדוד בזמן שנתניהו היה בעיר. אך לעומת פעם שעברה, האירוע באשקלון לא הועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של נתניהו ועיתונאים לא הורשו להיכנס, ככל הנראה כהפקת לקחים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191225-2141' autoplay='0' credit='מנחם גולדמן קבוצת מדברים תקשורת' desc='נתניהו ורעייתו מורדים מהבמה בזמן האזעקה' kid='1_99b1e2uy' duration='140'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט הורה על עיקול כספי מחבלים ישראלים שמקבלים משכורות מהרשות

תחקיר הרג המשפחה ברצועה: "ההערכה הייתה שלא ייפגעו אזרחים"

"ומי ירגיע אותי?": מחאה בעוטף על דבריו של השר גלנט

אחרי ששב לבמה, נתניהו פנה לקהל ואמר: "ההוא שירה פעם קודמת לא איתנו. מי שירה עכשיו שיארוז את החפצים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בתגובה לתקרית: "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים, וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום, ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל. אנו נחליף את הממשלה, נשנה את המדיניות ונחזיר את ההרתעה ואת השקט לתושבי הדרום".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתגובה לירי לאשקלון: "זו הפעם השנייה השנה שפעילי טרור ברצועת עזה משפילים את מדינת ישראל, וראש הממשלה שוב, בעיצומו של כנס בחירות, מורד מהבמה ונמלט למרחב מוגן. ההבדל היחיד הוא שבפעם הקודמת זה היה במהלך נאום באשדוד והפעם באשקלון. בין הפעם הזו לפעם הקודמת נתניהו המשיך להטיף ולקדם הסדרה מול החמאס, אבל האמת העגומה היא, שלא הייתה הסדרה ולא תהיה הסדרה. מה שיש זה כניעה לטרור ושום מכבסת מילים לא תשנה את המציאות שנקלענו אליה. נתניהו, שעוד ב-2009 הבטיח שכאשר הוא ייבחר ימוטט את שלטון החמאס, בינתיים ממוטט את ההרתעה הישראלית".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191225-2143' autoplay='0' credit='מנחם גולדמן קבוצת מדברים תקשורת' desc='נתניהו אחרי שהורד מהבמה: "מי שירה - שיארוז את החפצים"' kid='1_n74euvdx' duration='218'']

רק אתמול הורחב מחדש מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים, כפי שהחליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", נכתב בהודעה. זאת, ארבעה ימים לאחר שמרחב הדיג צומצם לעשרה מיילים ימיים, בעקבות ירי הרקטה לעבר עוטף עזה.

ביום חמישי, כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום רצועת עזה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בתגובה לירי הרקטה האמור לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שנפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מובל אל מרחב מוגן בהישמע צבע אדום באשקלון
ראש הממשלה בנימין נתניהו מובל אל מרחב מוגן בהישמע צבע אדום באשקלון | צילום: חדשות 13

כאמור, זו הפעם השנייה שבה ארגוני הטרור משגרים רקטה כדי להביך את ראש הממשלה בזמן כנס. לפני שלושה חודשים, ימים ספורים לפני הבחירות, נשמעה אזעקת צבע אדום נשמעה באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. זאת בזמן שנתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק ורה"מ הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום.