יוצאים מהרכב ופותחים באש: תיעוד הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי

בסרטון ממצלמות האבטחה, שהוביל להנחה כי הרקע לאירוע, שבו נרצחו שלושה יהודים, אנטישמי, ניתן לראות את שני היורים מחנים את רכבם מול החנות, יוצאים ממנו בנשקים שלופים – ויורים לעבר המקום

זמן צפייה: 04:05

הירי במרכול הכשר: התקשורת האמריקנית פרסמה הערב (רביעי) תיעוד ממצלמת האבטחה של אירוע הירי שהתרחש בניו ג'רזי, שבו נהרגו שישה בני אדם, בהם שלושה יהודים. בסרטון ניתן לראות את רכבם של היורים חונה מול המכולת, ולאחר מכן את השניים יומאים ממנו בנשקים שלופים ופתחו באש לעבר עוברים ושבים. שניות לאחר מכן נראים אזרחים ששהו במקום באותה שעה נמלטים מהזירה. התיעוד שפורסם מהווה את בסיס טענת העירייה והעומד בראשה כי מדובר באירוע טרור אנטישמי, שכוון נגד הקהילה היהודית בעיר.

בתיעוד נוסף ניתן לראות את נתיב המילוט שבו השתמשו ילדי המוסד הלימודי היהודי השוכן בסמוך למכולת, מדובר בגרם מדרגות צר שדרכו ברחו הילדים לחדר קטן נסתר מהרחוב והמתינו בו עד לתום האירוע.

בתוך כך, התקשורת המקומית מדווחת כי מטען צינור נמצא ברכבם של היורים. התובע הכללי של ניו ג'רזי מסר כי שני היורים חשודים ברצח של אדם נוסף, שגופתו נמצאה בתא מטען של מכונית במהלך סוף השבוע בקרבת מקום.

עוד בחדשות 13:

דיווח: הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי נחקר כאירוע טרור אנטישמי

אירוע ירי במכולת כשרה בניו ג'רזי: לפחות שישה הרוגים

משה ולאה נהרגו בירי במרכול הכשר בניו ג'רזי; "היעד נבחר מראש"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191211-2105' autoplay='0' credit='' desc='מסלול המילוט של הילדים מאירוע הירי' kid='1_tlgwa2w6' duration='45'']

כזכור, בשעות הבוקר (שעון מקומי) נהרגו שישה בני אדם בחילופי ירי שהתפתחו במהלך מרדף משטרתי בניו ג'רזי - בהם שוטר. שני החשודים בירי נהרגו, וכן שלושה עוברי אורח. מפקד משטרת ג'רזי סיטי, שבה התרחש האירוע, מסר כי האירוע החל בבית קברות בעיר ונמשך כמה שעות - עד שנהרגו החשודים במכולת שבשכונה היהודית. עוצר הוטל על כמה בתי ספר באזור, ורחובות רבים נחסמו לתנועה ולמעבר הולכי רגל.

מפקד משטרת ניו ג'רזי מסר כי טרם נשללה אפשרות של אירוע טרור, אך הוסיף כי "אין לנו ראיות שמצביעות על כך".

כאמור, ראש עיריית ניו ג'רזי, סטיב פולופ סתר את גרסת המשטרה וטען כי לא התקיים מרדף משטרתי. "היעד היה המכולת, היורים נסעו לאט באזור הקרוב לחנות והתחילו לירות, לא היה כאן עימות עם המשטרה בחנות, זה היה ירי על המכולת עצמה", טען. "היו שני שוטרים ששמעו את היריות והגיבו, העימות הופסק בזכות שני השוטרים האלו".

Whatsapp Image 2019 12 11 At 0
משה הירש דייטש בן ה-24, נהרג באירוע הירי בניו ג'רזי | צילום: חדשות 13

בדיווח נוסף בניו יורק טיימס נטען כי אחד החשודים במעורבות בירי פרסם ברשת פוסטים אנטישמיים ונגד המשטרה. לפי בכיר ברשויות החוק, החוקרים מאמינים שהחשוד פעל מהמניעים האלה. פולופ הוסיף כי אחרי שצפה בצילומי האבטחה הוא "מרגיש בנוח לומר שהחנות הייתה יעד התקיפה". עוד הוסיף כי "המבצעים נסעו באיטיות ברחבי העיר, עצרו, ויצאו מדלת הוואן הפתוחה כשבידם שני רובים ארוכים - והחלו לירות".

שני ההרוגים באירוע הירי שאירע אמש במרכול הכשר בניו ג'רזי הם משה הירש דייטש בן ה-24, ולאה מינדל פרנץ בת ה-33 - כך פורסם הבוקר. סטיבן פולופ, ראש העיר ג'רזי סיטי, שבה אירעה התקרית, אמר כי היעד שהותקף על ידי היורים נבחר מראש.

עד ראייה לאירוע סיפר כי "בדיוק הייתי במכולת ושמעתי שלוש יריות שנכנסו לחנות. נשכבתי על הרצפה והיו עוד חרדים בחנות. חשבתי שזה נגמר וקמתי, נכנסה אישה שחורה עם מעיל גשם ועוד גבר כהה כיוונו אלי רובה. נתתי לה מכה חזקה ברובה וברחתי מהמקום".