משה ולאה נהרגו בירי במרכול הכשר בניו ג'רזי; "היעד נבחר מראש"

פורסמו שמות שני ההרוגים היהודים באירוע הירי בג'רזי סיטי • מפקד המשטרה המקומית: "טרם נשללה האפשרות שמדובר בטרור" • ראש העיר: "אין לנו אינדיקציה לגבי איומים נוספים"

זמן צפייה: 01:20

שני ההרוגים באירוע הירי שאירע אמש במרכול הכשר בניו ג'רזי הם משה הירש דייטש בן ה-24, ולאה מינדל פרנץ בת ה-33 - כך פורסם הבוקר (רביעי). סטיבן פולופ, ראש העיר ג'רזי סיטי, שבה אירעה התקרית, אמר כי היעד שהותקף על ידי היורים נבחר מראש.

"לפי החקירה הראשונית (שעדיין נמשכת), אנו מאמינים שהיורים בחרו את היעד שתקפו. כאמצעי זהירות, כוחות משטרה ייפרסו באזור, בימים ושבועות הקרובים. אין לנו אינדיקציה לגבי איומים נוספים", כתב ראש העיר בטוויטר.

Whatsapp Image 2019 12 11 At 0
משה הירש דייטש בן ה-24, נהרג באירוע הירי בניו ג'רזי | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, מפקד משטרת ג'רזי סיטי מסר כי טרם נשללה האפשרות שמדובר בטרור. "אין לנו ראיות שמצביעות על כך, אך זה נמצא על השולחן", אמר. שמו של השוטר שנורה במהלך קרב היריות הוא ג'ו סילס, נשוי ואב לחמישה ילדים.

כאמור, שישה בני אדם נהרגו בחילופי ירי שהתפתחו במהלך מרדף משטרתי בניו ג'רזי - בהם שוטר. שני החשודים בירי נהרגו, וכן שלושה עוברי אורח. מפקד משטרת ג'רזי סיטי, שבה התרחש האירוע, מסר כי האירוע החל בבית קברות בעיר ונמשך כמה שעות - עד שנהרגו החשודים במכולת שבשכונה היהודית. לפי דיווח ברשת ABC, השוטרים פעלו למעצר חשודים בסחר בסמים. עוצר הוטל על כמה בתי ספר באזור, ורחובות רבים נחסמו לתנועה ולמעבר הולכי רגל.

זירת הירי בניו ג'רזי
זירת הירי בניו ג'רזי | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו: "עודכנתי בפרטי אירוע הירי הנוראי שהתרחש בג'רזי סיטי, המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות ומשפחותיהם בזמן קשה כזה. נמשיך לפקח על המצב ונסייע לרשויות במקרה הצורך".

אדם שהיה במקום סיפר כי "בדיוק הייתי במכולת ושמעתי שלוש יריות שנכנסו לחנות. נשכבתי על הרצפה והיו עוד חרדים בחנות. חשבתי שזה נגמר וקמתי, נכנסה אישה שחורה עם מעיל גשם ועוד גבר כהה כיוונו אלי רובה. נתתי לה מכה חזקה ברובה וברחתי מהמקום".

משה שיפרו, הרב של חב"ד בניו ג'רזי סיפר כי "דיברתי עם בעל החנות והוא אמר שהוא יצא לדקה ופתאום שמע את כל היריות, שהיו בתוך החנות. אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה, אבל אנחנו מקווים ומתפללים לטוב".

שוטרים בזירת האירוע בניו ג'רזי
שוטרים בזירת האירוע בניו ג'רזי | צילום: רויטרס

ראש עיריית ניו יורק סיטי, ביל דה בלאזיו: "בשם כל תושבי ניו יורק, אני מוסר את תנחומיי העמוקים ביותר למשפחות ההרוגים בניו ג'רזי - כולל למשפחתו של השוטר שנהרג באופן טרגי".

לפני כשבועיים פרסמה הליגה נגד השמצה דוח שמעלה כי לפחות 12 בני אדם התומכים בעליונות לבנה נעצרו בארצות הברית מאז הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג בשנה שעברה בחשד לתכנון, איום או ביצוע של מעשה אנטישמי. עוד עולה כי מספר התקריות האנטישמיות במדינה נשאר גבוה, שכן נספרו 780 אירועים בחצי השנה הראשונה ב-2019, לעומת 785 מקרים באותה תקופה בשנת 2018.