"מה שהיא עברה הוא לא הגיוני": לאחר 17 ימים אמנדה אותרה ביער

אמנדה הלר איבדה את דרכה במהלך טיול ביערות הוואי. בתום מסע הישרדות שכלל אכילת פירות ושתיית מי נהר - היא אותרה ע"י חבריה, כשרגלה שבורה ומשקל גופה נמוך. "בחרתי בחיים", סיפרה

התקשורת האמריקנית נסערת מסיפור הישרדותה של אמנדה הלר בת ה-35 שנמצאה במהלך סוף השבוע באחד היערות בהוואי - זאת לאחר שנעדרה במשך 17 ימים. מפרטי הסיפור עולה כי הלר הצליחה לשרוד באמצעות אכילת גויאבות ופירות יער מהשטח ושתיית מי נהר מתוקים, לאחר שווידאה כי הם נקיים.

במהלך ימי ההישרדות שלה בג'ונגל היא נאלצה ללכת עם רגל שבורה, וכשהיא יחפה - זאת מאחר שהם נרטבו בעקבות הגשמים. כל הניסיונות שלה לסמן למסוקים שעברו בשטח על מצוקתה - עלו בתוהו. "היה עליי לבחור בין חיים ומוות, ובחרתי חיים", סיפרה ל-CNN.

כתבות נוספות בחדשות 13:

אלפים הפגינו בת"א: "שכרון כוח פוליטי – כרסום יסוד הדמוקרטיה"

ארבעה ימים אחרונים להרכבת הממשלה: נתניהו במרוץ נגד השעון

אביו של החרדי בעל המוגבלויות שעוכב בי-ם: "הוא כבוי ומושפל"

אמנדה הלר שהלכה לאיבוד ביער בהוואי ושרדה במשך 17 ימים
אמנדה הלר שהלכה לאיבוד ביער בהוואי ושרדה במשך 17 ימים | צילום: חדשות 13

הלר נמצאה על ידי חבריה שלא התייאשו והשקיעו מאמצים רבים בחיפושים אחריה. כחלק מהמאמצים הם פתחו עמוד פייסבוק והציעו כסף למי שסייע למצוא אותה. בסופו של דבר, בסיוע כוחות החילוץ, הם איתרו אותה במקום שבו היה סיכוי גבוה לשהייתה. מלבד רגלה השבורה, השמש הקופחת אף הותירה על רגליה סימני כוויה קשים. כמו כן, הלר איבדה במהלך שהותה ביער כשבעה ק"ג ממשקלה.

כריס ברקיוסט, אחד המלחצים תיאר ל-BBC: "רצינו למצוא אותה בכל מחיר ובמהירות האפשרית. עשינו סיבובים בג'ונגל ונזהרנו שלא לחזור לאותם המקומות". הרופאים שטיפלו בהלר סיפרו ל-CNN כי "מה שהיא שעברה בג'ונגל הוא לא הגיוני".

אמנדה הלר שהלכה לאיבוד ביער בהוואי ושרדה במשך 17 ימים
אמנדה הלר שהלכה לאיבוד ביער בהוואי ושרדה במשך 17 ימים | צילום: חדשות 13

ג'וליה הלר, אמה של אמנדה, סיפרה ל-CNN כי בתה נרדמה בשטח לאחר שעצרה למנוחה במהלך טיפוס. לאחר שהתעוררה היא לא הצליחה למצוא את הדרך חזרה. לדבריה, בתה נכנסה ליער ללא טלפון נייד, לכן לא ניתן היה לאתר אותה. "היו רגעים בשבועיים האחרונים שכמעט התייאשתי, אבל האמנתי שאם יש מישהי שיכולה לשרוד אתגר כזה - זו היא", סיכמה האם. אביה של הלר הוסיף כי הוא "בכה כמו תינוק" ברגע שנודע לו כי בתו נמצאה.