עושות היסטוריה: "הליכת חלל" התבצעה לראשונה על ידי נשים בלבד

חודשים לאחר שביטלה NASA מבצע דומה בשל מחסור בחליפות אסטרונאוט המתאימות לנשים – כריסטינה קוק וג'סיקה מאיר יצאו למשימה בת חמש שעות מחוץ לתחנת החלל הבין-לאומית

זמן צפייה: 00:22

האסטרונאוטיות כריסטינה כוך וג'סיקה מאיר עשו היום (שישי) היסטוריה כאשר השתתפו ב"הליכת החלל" הראשונה שהתקיימה על טהרת המין הנשי בלבד. בחודש מארס השנה, הודיעה NASA על ביטול משימה דומה שהייתה אמורה לכלול את קוק ואסטרונאוטית נוספת – בשל מחסור בחליפות חלל המותאמות לנשים.

משימתן של קוק ומאיר תכלול החלפת מטען חשמלי בתחנת החלל, שהפסיק לעבוד בסוף השבוע שעבר, וצפויה להיערך כחמש שעות.

עוד בחדשות 13:

אסטרונאוטית יהודייה נוספת תגיע לחלל: "אקח עמי דגל ישראל"

"מסע חוזר לירח לא מאתגר מספיק": פרויקט "בראשית 2" משנה כיוון

נאס"א: תיירים יוכלו לטוס לחלל בעלות של 50 מיליון דולר

הליכת החלל של האסטרונאוטיות ג'סיקה מאיר וכריסטינה קוק
הליכת החלל של האסטרונאוטיות ג'סיקה מאיר וכריסטינה קוק | צילום: רויטרס

עבור ג'סיקה מאיר בת ה-41 תהיה זו הליכת החלל הראשונה. מאיר היא אמריקנית בת לאב ישראלי, שעלה מעיראק לישראל לפני קום המדינה, ולחם במלחמת העצמאות. בחודש שעבר ביצעה את משימתה הראשונה בחלל, ולפני כן סיפרה לתקשורת כי תיקח עמה כמה חפצים אישיים, בהם דגל ישראל, זוג גרביים עם ציור של חנוכייה ואת חליל הפיקולו, שבו היא מנגנת.

האסטרונאוטיות ג'סיקה מאיר וכריסטינה קוק
האסטרונאוטיות ג'סיקה מאיר וכריסטינה קוק | צילום: רויטרס

כריסטינה קוק, האסטרונאוטית הוותיקה יותר מבין השתיים, נמצאת בתחנת החלל הבין-לאומית מאז חודש אפריל. בחודש פברואר היא צפויה לחזור לכדור הארץ לאחר שהות של 335 ימים רצופים בחלל, ובכך תשבור את שיא השהות הרצופה לאישה בחלל. עבור קוק זוהי הליכת החלל הרביעית, ובמצטבר שהתה מחוץ לתחנת החל יותר מ-20 שעות.