ארה"ב: הוצא להורג האחראי לפשע השנאה מהקשים בתולדות המדינה

ויליאם ג'ון קינג, שלפני 21 שנים קשר גבר ממוצא אפרו-אמריקני למשאית נוסעת במשך כחמישה קילומטרים והביא למותו, קיבל זריקת רעל בטקסס בשל פשעו. "אין תחושת הקלה"

ויליאם ג'ון קינג, שעמד מאחורי פשע השנאה מהקשים בהיסטוריה האמריקנית, הוצא להורג אמש (רביעי) על ידי זריקה קטלנית. זאת, לאחר ששהה 21 שנים בכלא. קינג זכור בגין הפשע האכזרי שביצע בסוף שנות ה-90, שבמהלכו גרר, יחד עם שני אנשים נוספים, את קורבנו ג'יימס בירד, אדם ממוצא אפרו-אמריקני, ממשאית נוסעת לאורך כחמישה קילומטרים.

קינג ושותפיו סימנו כמטרה את בירד בן ה-49, בשעה שחיפש טרמפ ליד העיר ג'ספר שבטקסס - ולאחר מכן אזקו אותו לאחורי המשאית שבה נסעו. במשך כ-3.5 קילומטרים נשאר בירד בחיים, עד שנפגע ומת. את שאריות גופתו של בירד השליך קינג בחזיתה של כנסייה אפרו-אמריקנית במדינה.

כתבות נוספות בנושא:

דוח הגזענות: עלייה משמעותית בדיווחים על אפליה במרחב הציבורי

"איימו תוך אמירות אנטישמיות": שליחי חב"ד בקניה הותקפו בביתם

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

ג'יימס בירד, שנקשר למשאית ונרצח לפני 21 שנים
ג'יימס בירד, שנקשר למשאית ונרצח לפני 21 שנים

לפי הרשויות, על גופו של קינג היו קעקועים גזעניים, שתוכן אחד מהם היה אדם אפרו-אמריקני תלוי מראש עץ. קינג הוא האדם הרביעי שהוצא להורג בארה"ב השנה - והשלישי בטקסס. לפני הוצאתו להורג, סירב הנאשם להביט בעדים או לתקשר עמם בצורה כלשהי.

אחותו של בירד, קלרה טיילור, שצפתה בהוצאה להורג, תיארה את תחושותיה: "לא הרגשתי שום דבר - שום תחושת הקלה, שום תחושה של שמחה שזה נגמר". לואין בירד האריס, אחות נוספת, אמרה בתחילת החודש כי "ההוצאה להורג תשלח מסר לעולם - כשאתה עושה דבר נוראי, תשלם את העונש החמור ביותר".

עורכי דינו של קינג ערערו על הרשעתו, בטענה שלא הציגו את טענותיו בדבר חפותו, אך הערעור נדחה על ידי בית המשפט העליון בארה"ב. אחד משותפיו לפשע, לורנס ראסל ברואר, הוצא להורג בשנת 2011, בעוד שעל השותף השלישי למעשה, שון אלן ברי - נגזר מאסר עולם.