תחת סגר, עם חיילים ברחובות: בפילדלפיה מנסים להתאושש מהמהומות

כוחות צבא נכנסו לעיר שבפנסילבניה כדי להשליט סדר, אחרי הרג הצעיר השחור שעורר סערה. במקביל נערכים במקום ליום הבחירות, שעשוי להיות מושפע דרמטית מהכרעת המדינה • שליח חדשות 13 מדווח

זמן צפייה: 08:56

ארצות הברית שוב סוערת לאחר שביום שני האחרון שני שוטרים ירו למוות בצעיר שחור שהחזיק אקדח בפילדלפיה - תקרית שהציתה מחאות אלימות שבהמשך הפכו גם לביזה של חנויות ולוונדליזם. למעלה מ-200 בני אדם נעצרו ועשרות שוטרים נפצעו. לאחר שלושה ימים של אי-שקט, כוחות הצבא, המשמר הלאומי, נכנסו אמש (שישי) לעיר כדי להשיב את הסדר על כנו. "אנחנו מקווים שהנוכחות שלהם תביא לרוגע ותאפשר למשטרה לצאת ולהילחם בפשע ולעצור אנשים שבוזזים ומשמידים נכסים", אמר ג'ים קני, ראש עיריית פילדלפיה.

למרות הרגיעה וירידה ברף האלימות ברחובות, השילוב יש ימי הבחירות עם המתח הבין גזעי בארה"ב מורגש היטב, לכן הוחלט להמשיך בעוצר הלילי שהוטל על העיר לפני שלושה ימים, בסמגרתו כל העסקים נסגרים ב-21:00. לצד בתי עסק רבים שנושאים את השלט "להשכרה", בעלי העסקים שדווקא כן שורדים את המשבר מרגישים שהפרות הסדר יימשכו ולכן הם ציפו את חנויותיהם בלוחות עץ מפני ההתפרעויות שמתרחשות בעיקר בלילות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפים מפגינים נגד נתניהו ליד בלפור; שני מוחים עוכבו בכביש 1

אדלשטיין: הציבור מאמין לנו – כי אין זכויות יתר לאף אוכלוסייה

שוברים את הכלים: איבדו אמון ברשויות – והחליטו לפעול במקומן

כוחות צבא בפילדלפיה
כוחות צבא בפילדלפיה | צילום: חדשות 13

חיילי המשמר הלאומי צפויים לשהות בפילדלפיה עד אחרי הבחירות, כאשר משימתם העיקרית היא לוודא שהסדר יישמר בזמן שאזרחי העיר ייצאו להצביע.

קשה לדעת לטובת מי התמונות הללו של החיילים ששומרים על עיריית פילדלפיה משרתים יותר, אך ברור שמבחינה פוליטית זו המדינה החשובה ביותר לשני המועמדים - לביידן היא יכולה להבטיח ניצחון, ואילו טראמפ, לעומתו, לא יכול להרשות לעצמו להפסיד כאן. שלושה ימים לפני היום הגורלי, העיר שאחד הסמלים שלה הוא פסל אהבה, מהווה כעת את מרכז השסע העמוק של החברה האמריקנית.