תחקיר בקנדה: צ'יקו מצמד הקוסמים המוכר חשוד שהונה מאות ונמלט

תוכנית קנדית חשפה כי יצחק זוהר, המוכר גם כצ'יקו מזוג הקוסמים המפורסם "צ'יקו ודיקו", הבטיח לכאורה קמפייני דוגמנות פיקטיביים למאות אנשים - ונעלם. בארה"ב הוא גם חשוד בגניבה ובהונאה

זמן צפייה: 03:58

יצחק זוהר, המוכר גם כצ'יקו, מצמד הקוסמים המפורסם "צ'יקו ודיקו", שוב מסתבך: תוכנית תחקירים קנדית חשפה כי הונה מאות קנדים וקנדיות, והבטיח להם קמפייני דוגמנות פיקטיביים. מקנדה הוא נמלט לארצות הברית, שם הוא חשוד גם בגניבה ובהונאה. הקנדים שנפלו קורבן לתרמית פנו לתוכנית טלוויזיה, שבה עובדת העיתונאית מרי קריסטין ברג'רון. היא יצאה בעקבותיו של העומד בראש סוכנות הדוגמנות הפיקטיבית, ועל פי התחקיר שעשתה, זוהר "עשה את זה בכמה מדינות".

מסעה של העיתונאית הביא אותה לגלות כי זוהר היה כוכב טלוויזיה ישראלי בשנות ה-80, שהורשע בגין תקיפות מיניות ואף נשלח למאסר על הונאות. בשנת 1994 הוא הורשע בגין תקיפה מינית ונשלח למאסר לחמישה חודשים. אחר כך, כשכבר עזב את עסקי הקסם, הוא הורשע בהונאה מס של יותר ממיליון שקל ב-2005. הוא נשלח לשנתיים מאחורי סורג ובריח ואז עבר לקנדה עם משפחתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד שר החוץ, הביטחון לאשכנזי: המתווה המתגבש בין נתניהו לגנץ

רוסיה: פוטין אישר חוק המגדיר עיתונאים ובלוגרים "סוכנים זרים"

8.5 מיליון יציאות לחו"ל במהלך השנה; 11% עלייה במספר התיירים

איציק זוהר-צ'יקו (מהצמד צ'יקו ודיקו )
איציק זוהר-צ'יקו (מהצמד צ'יקו ודיקו ) | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהתחקיר כי זוהר הצליח לעבור למדינה הצפונית למרות עברו הפלילי. לפי מקורותיה של העיתואית, הוא שיקר על כך לרשויות. כמו כן, צוות התוכנית גילה כי זוהר הסתבך כבר כמה פעמים עם מערכת המשפט בקנדה, נתבע בעבר בסכום של עשרות אלפי דולרים ובשלב מסוים פשט את הרגל. בנוסף, משקיעים אמריקנים וקנדים דורשים ממנו כמיליון וחצי דולר.

וזה לא נגמר כאן. התחקיר לקח את צוות הצילום עד לפלורידה שבארצות הברית, שם זוהר חשוד בניצול בן אדם מבוגר, חולה ונכה. הקוסם שכנע את הקשיש לחתום על מסמכים שהפכו אותו לאפוטרופוס שלו, ומיד אחרי החתימה, זוהר העביר את הבעלות על ביתו של הקשיש לחברה שלו. עד כה, הוא הצליח להעלים את עצמו הרחק ממצלמות העיתונאים אבל החקירה בארצות הברית ממשיכה ומתקדמת, וצ'יקו מבין עכשיו בדרך הקשה שבסופו של דבר - יש גבול לכל תעלול.