המרוץ לנשיאות: ביידן מתחזק בסקרים; הלילה – הסגנים יתעמתו

המועמד הדמוקרטי מוביל במישיגן, ויסקונסין, פנסילבניה ואריזונה - מדינות הנחשבות בעלות חשיבות מכרעת לבחירת הנשיא. מייק פנס יתעמת עם יריבתו קמלה האריס - עם מחיצות מיגון שיפרידו ביניהם

זמן צפייה: 01:34

פחות מחודש לבחירות לנשיאות ארצות הברית, וברקע הידבקותו של הנשיא דונלד טראמפ בקורונה, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מתחזק בסקרים - כך עולה היום (רביעי) מסקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס.

בסקר נבדקו דפוסי ההצבעה הצפויים בשש מדינות - ויסקונסין, פנסילבניה, מישיגן, קרוליינה הצפונית, פלורידה ואריזונה - הנחשבות לבעלות חשיבות מכרעת לבחירת הנשיא. במישיגן 51% צפויים לבחור בביידן, ו-43% בלבד בטראמפ. 41% בלבד סברו שטראמפ ינהל את משבר הקורונה טוב מביידן, לעומת 50% שסבורים כי ביידן יעשה זאת טוב יותר.

עוד בחדשות 13:

"אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע": טראמפ שוחרר מבית החולים

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב
ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה''ב לשעבר ודונלד טראמפ, נשיא ארה''ב | צילום: רויטרס

בוויסקונסין 50% בחרו בביידן לעומת 44% בלבד שבחרו בטראמפ. 51% סבורים שביידן ינהל את המשבר טוב יותר, לעומת 41% שבחרו בטראמפ. גם בפנסילבניה נרשם יתרון לביידן, עם 50% לעומת 45% לטראמפ. גם במדינה זו רוב הנשאלים סבורים שביידן ינהל את המשבר הבריאותי טוב יותר, אך שטראמפ יהיה טוב יותר בניהול הכלכלה.

באריזונה נרשם יתרון קל בלבד לביידן, שבו בחרו 47% מהנשאלים לעומת 46% לטראמפ. בקרוליינה הצפונית ובפלורידה נרשם תיקו בין שני המועמדים - כאשר בראשונה הרוב סבורים שביידן ינהל את המשבר טוב מטראמפ.

עימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ
עימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

הלילה ייערך העימות בין הסגנים של שני המועמדים - סגן הנשיא המכהן מייק פנס מהצד הרפובליקני, מול קמלה האריס הדמוקרטית. בצל התפשטות הקורונה בממשל האמריקני, העימות בין השניים ייערך תוך שמירת מרחק ועם מחיצות מיגון שיפרידו בין השניים, זאת לבקשת הצוות של ביידן והאריס. בתגובה לבקשה מסר דוברו של פנס: "אם האריס רוצה להקים סביבה מבצר, בבקשה".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אישר לפנס להשתתף בעימות, מאחר שלא נחשף לאף חולה קורונה כולל טראמפ עצמו.

פנס ייאלץ במהלך העימות להגן על האופן שבו מנהל ממשל טראמפ את משבר הקורונה - לאחר שאמריקנים רבים העידו על תחושות חוסר אמון הולכות וגדלות, ובמיוחד לאחר הידבקות הנשיא ובכירים נוספים.

מייק פנס
מייק פנס | צילום: Getty Imag

בשבת הבאה צפוי להתקיים העימות השני בין ביידן לטראמפ, לאחר ההתנצחות משולחת הרסן שנצפתה בעימות הראשון ביניהם. הלילה ביידן הצהיר כי אם טראמפ עדיין יהיה חולה אז, יש לבטל את העימות.