ראש ממשלת מרוקו: "דוחה כל אפשרות לנרמול היחסים עם ישראל"

ברקע ביקורו הצפוי של בכיר הבית הלבן ג'ארד קושנר במדינה, סעד-א-דין אל-עותמאני אמר לחברי מפלגתו כי כינון יחסים עם ישראל עלול "לעודד אותה להמשיך ולהפר את זכויות העם הפלסטיני"

זמן צפייה: 00:22

ראש ממשלת מרוקו, סעד-א-דין אל-עותמאני, דחה הלילה (שני) את האפשרות שמדינתו תנרמל את היחסים עם ישראל. "אנו מסרבים לנורמליזציה עם היישות הציונית כיוון שזה יעודד אותה להמשיך ולהפר את זכויות העם הפלסטיני", אמר אל-עותמאני לאנשי מפלגתו. זאת, ברקע ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות.

אמירה זו מגיעה על רקע ביקורו הצפוי באזור של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עמדתה הרשמית של מרוקו בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני היא תמיכה בפתרון שתי המדינות, כאשר מזרח ירושלים תהיה בירתה של המדינה הפלסטינית.

לכתבות נוספות בנושא >>

בכיר באמירויות: מצפים שההסכם יסיר כל מכשול לרכישת מטוסי F-35

פומפאו יבקר בישראל ביום שני – ולאחר מכן ימריא לאמירויות

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

ראש ממשלת מרוקו סעד-א-דין אל-עותמאני
ראש ממשלת מרוקו סעד-א-דין אל-עותמאני | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע וחצי הודיע טראמפ כי בתיווך מדינתו הושג הסכם היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיוביל לנרמול היחסים בין המדינות. זאת, בתמורה לכך שישראל תדחה את מהלך הסיפוח. "אני בטוח שאיחוד האמירויות לא תהיה המדינה האחרונה שתנרמל את יחסיה עם ישראל, המצב השתנה", אמר נתניהו.

הבוקר נחת שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בישראל. הוא צפוי להיפגש עם נתניהו, גנץ ואשכנזי ולדון עמם על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות - אליה הוא צפוי להמריא מחר, לאחר ביקורו בארץ. פומפאו צפוי לעסוק בביקורו גם באתגרי הביטחון שמציבות איראן וסין במזרח התיכון, כך לפי גורם המעורה בפרטים.