2 ישראלים הותקפו בוורשה: "קראו 'לשחרר את עזה' - והיכו אותנו"

לאחר שיצאו ממועדון בפולין, הוכו שני סטודנטים שהיו בעיר במשלחת לימודית. אחד הצעירים אמר ל"חדשות" עם יעקב אילון: "הם אמרו שהם מקטאר, קיללו את ישראל. המון הסתכלו מהצד ולא עשו כלום"

זמן צפייה: 03:16

שני סטודנטים ישראלים, הנמצאים בוורשה במסגרת משלחת לימודית, הותקפו אתמול לפנות בוקר (שבת), כאשר יצאו ממועדון לילה בעיר. הם הגיעו לבית חולים מקומי לקבלת טיפול רפואי – ושוחררו לדרכם. יותם קשפיצקי, אחד הישראלים שהותקפו, סיפר בריאיון ל"חדשות" עם יעקב אילון כי הוכו לאחר ששמעו קללות על ישראל.

"יצאנו לבלות במועדון מפורסם בעיר. ראינו דחיפות, שמענו מהחלון קללות על ישראל", סיפר יותם. "רצתי החוצה כדי לראות מה קורה. ואז קפצו גם עליי, ותוך שניות איבדתי את ההכרה. הבנות שהיו איתי הכניסו אותי למונית ונסענו לבית חולים".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190908-2051' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1snoz900' duration='127'']

עוד בחדשות 13:

"רשע": גרפיטי אנטישמי רוסס על קיר ישיבה בניו יורק

חרדים בארה"ב מתלוננים: "תיירים מתייחסים אלינו כמו בגן חיות"

חשד: הריע "יאללה בית"ר" – והותקף על ידי אוהדי הפועל תל אביב

"הם אמרו שהם מקטאר וצעקו 'לשחרר את עזה' וקיללו את ישראל", אמר. "פשוט התחילו להכות אותנו. הופתענו נורא. הם היו ארבעה בערך, והיו המון צופים מהצד ומאבטחים, אבל אף אחד לא עשה כלום".

ברק קשפיצקי, אחיו של יותם, כתב פוסט בפייסבוק על התקרית: "יותם הותקף לפנות בוקר על ידי חבורת ערבים. לא כי הוא התגרה בהם. לא כי הוא פנה אליהם. לא כי הם הגיעו לעימות. הערבים החלו להכות אותו ואת חבריו רק מפני שהם יהודים".

"בשעה 4:00 יצאו חברי המשלחת מהמועדון 'the view', רובם כבר עלו על מוניות לכיוון המלון, ואז חבורה דוברת ערבית התקרבה אליהם ושאלה אותם אם הם מישראל. כשענו בחיוב, הותקפו ללא רחמים, בליווי צעקות", סיפר. "יותם עצר את המונית שלו ויצא ממנה לכיוון חבריו במטרה להפריד ולהרגיע את הרוחות. בחור ערבי, שככל הנראה החזיק בידו אגרופן, נתן לו אגרוף ויותם איבד את ההכרה. לאחר מכן, ממונית אחרת, יצא חבר נוסף שניסה לעזור והוא הושלך לעבר השני על מכונית דוממת. למשמע צווחות הבנות, החבורה הערבית הסתלקה מהמקום".

"אם תהיתם, אף לא אחד ממאות הבליינים הפולנים שהיו במקום ניגש להציע עזרה, אף לא אחד מהפולנים הזמין משטרה. אפילו מאבטחי המועדון שנקראו לעזרה לא הושיטו יד", לדבריו, השניים נסעו לבית החולים במונית – שם אובחן יותם עם שברים באף ובארובת העין.

"יותם יגיע לארץ לטיפול בשברים באופן פרטי ועצמאי. שגרירות ישראל בפולין ומשרד החוץ שלחו אותנו להתמודד עם המשטרה הפולנית", הוסיף. "אין אפילו נציג אחד מטעם מדינת ישראל שהגיע לסייע. כנראה שהסיפור הזה לא מעניין את משרד החוץ, אבל אני בטוח שאת עם ישראל הוא מאוד מעניין".

ממשרד החוץ נמסר: "המקרה מוכר ומטופל הן במטה משרד החוץ בירושלים והן בשגרירות ישראל בוורשה, עוד מרגע קבלת הדיווח הראשוני לקונסול ישראל בוורשה, מר מני קאמרה, ביום שבת בשעה 8:00 בבוקר. אז נמסר לקונסול כי שני צעירים ישראלים מאושפזים בבית חולים לאחר שהותקפו על ידי תיירים זרים במועדון לילה מקומי, מספר שעות קודם לכן. במהלך השיחה הראשונה, הקונסול התעניין בשלומם של הפצועים, הציע כל עזרה שתידרש והעמיד עצמו לרשותם, ככל שידרשו לכך. בנוסף, המליץ הקונסול על הגשת תלונה בתחנת המשטרה המקומית.

חשוב לציין כי גם לאחר שחרור הפצועים מבית החולים אתמול הם ממשיכים לעמוד בקשר עם הקונסול ועם גורמים נוספים בשגרירות.  משרד החוץ בוחן את האירוע ובהתאם תתקבל החלטה על צעדים נוספים מול הגורמים המקומיים".