ביהמ"ש בקפריסין: הודאת הצעירה הבריטית על בדיית האונס – קבילה

לאחר שהתלוננה כי הודתה בבדיית האונס הקבוצתי באיה נאפה בשל לחצים פסולים של החוקרים, השופט קיבל את הודאתה הראשונית שתהווה ראייה מרכזית בתיק. אם תורשע - היא עלולה לרצות עד שנת מאסר

זמן צפייה: 02:25

פרשת המין בקפריסין: לאחר שהתלוננה כי הודתה בבדיית האונס הקבוצתי באיה נאפה, בשל לחצים פסולים של החוקרים, קבע היום (חמישי) בית המשפט כי ההודאתה של הצעירה הבריטית קבילה, והינה ראייה מרכזית בתיק. אם בת ה-19 תורשע בכך שהגישה תלונת שווא על אונס קבוצתי שלטענתה ביצעו בה צעירים ישראלים ששהו איתה במלון - העונש המירבי לעבירה זו הוא שנת מאסר וקנס של אלף אירו.

עורך הדין ניר יסלוביץ' שיצג כמה מהנערים אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "הצעירה הבריטית טפלה האשמות שווא על קבוצת ישראלים שיצאו לטיול לפני גיוסם, הסיוט המתמשך של הצעירים החל בקפריסין, אך נמשך למעשה עד היום כשהם חשים נרדפים בזמן שגורמים שונים ניסו להעיב על שמם עם סימני שאלה לגבי חפותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסע מיוחד אל הר הסיגד עם הישראלים ששבו לכפר הקטן באתיופיה

ארה"ב: 60 אלף פונו ו-3 נפצעו מפיצוץ במפעל כימיקלים בטקסס

מדבר 5 כוכבים: הצצה למלונות היוקרה החדשים שנבנים בהרי אילת

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

"בית המשפט בקפריסין קבע היום חד משמעית את מה שאמרתי לאורך כל הדרך - הצעירה הבריטית שיקרה ובדתה את האונס מליבה", אמר יסלוביץ'. "עם הכרעת הדין, אין ספק כי העונש שיושת על הבריטית לא יאחר לבוא. מן הראוי שגם במדינת ישראל יחולו עונשים כבדים על מתלונני שווא גברים ונשים".

בחודש שעבר התפרסמה עדות הצעירה בתקשורת הבריטית. על פי העדות, שנמסרה לבית המשפט בפמגוסטה בימים האחרונים, הצעירה ניסתה להסביר ששינוי הגרסה נבע מחשש שחוקר המשטרה בקפריסין יחטוף ויהרוג אותה, אם לא תבטל את התלונה: "אני יכולה לומר ב-100% שחששתי לחיי כשהייתי בתחנת המשטרה". לדברי בת ה-19, "החוקר רצה שאכתוב שהאונס היה מומצא - וצעק עליי שאפסיק לבכות".

לטענתה, השוטרים סירבו לתת לה ללכת לשירותים גם לאחר שעה של חקירות, אלא רק אחרי שהיא תבטל את התלונה. "המשטרה סירבה להשתמש בעדויות מהטלפון הנייד שלי, למרות שהיו בו הודעות מפלילות", סיפרה הצעירה שעלולה לעמוד בפני גזר דין של שנת מאסר.

כזכור, בתצהיר ביטול התלונה עליו חתמה הצעירה נכתב: "שיקרתי בנוגע לאונס הקבוצתי. זה לא היה אונס, עשיתי את זה כי כעסתי על הנערים, הם היו מגעילים וצילמו אותי. לא הסכמתי שיצלמו, פחדתי שהצילומים יופצו. בגלל זה שיקרתי בנוגע לאונס".