"חששתי שהחוקר יהרוג אותי": עדות הצעירה הבריטית מקפריסין

פרשת המין באיה נאפה: בת ה-19, המואשמת כי בדתה את האונס הקבוצתי, ניסתה להסביר בדיון בבית המשפט את מניעיה: "חששתי לחיי כשהייתי בתחנת המשטרה - החוקר רק רצה שאכתוב שהאונס היה מומצא"

זמן צפייה: 01:08

פרשת המין בקפריסין: עדות הצעירה המואשמת שבדתה את האונס הקבוצתי של 12 צעירים ישראלים באיה נאפה התפרסמה הבוקר (חמישי) בתקשורת הבריטית. על פי העדות, שנמסרה לבית המשפט בפמגוסטה בימים האחרונים, הצעירה ניסתה להסביר ששינוי הגרסה נבע מחשש שחוקר המשטרה בקפריסין יחטוף ויהרוג אותה, אם לא תבטל את התלונה: "אני יכולה לומר ב-100% שחששתי לחיי כשהייתי בתחנת המשטרה". לדברי בת ה-19, "החוקר רצה שאכתוב שהאונס היה מומצא - וצעק עליי שאפסיק לבכות".

לטענתה, השוטרים סירבו לתת לה ללכת לשירותים גם לאחר שעה של חקירות, אלא רק אחרי שהיא תבטל את התלונה. "המשטרה סירבה להשתמש בעדויות מהטלפון הנייד שלי, למרות שהיו בו הודעות מפלילות", סיפרה הצעירה שעלולה לעמוד בפני גזר דין של שנת מאסר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אמה של הבריטית מפרשת המין בקפריסין: "התמיכה שקיבלנו מדהימה"

משפט הצעירה הבריטית בקפריסין נדחה; פרקליטה: "הטראומה הוחמרה"

פרשת המין בקפריסין: עורך דינה של הצעירה התפטר; מעצרה הוארך

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

כזכור, בתצהיר ביטול התלונה עליו חתמה הצעירה נכתב: "שיקרתי בנוגע לאונס הקבוצתי. זה לא היה אונס, עשיתי את זה כי כעסתי על הנערים, הם היו מגעילים וצילמו אותי. לא הסכמתי שיצלמו, פחדתי שהצילומים יופצו. בגלל זה שיקרתי בנוגע לאונס".

לפני כשבוע ביקשה אמה של הצעירה להעביר מסר לציבור הישראלי, ואמרה לחדשות 13 כי "נקלענו למאבק מאוד בלתי צפוי מאז שהאירוע התרחש. נראה שכל חיינו הונחו בצד בשעה שכולם ממשיכים להסתובב סביבנו. בתנו אובחנה כמתמודדת עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית על ידי פסיכולוג מומחה מבריטניה והיא נוטלת תרופות".

אמה של הצעירה הבריטית
אמה של הצעירה הבריטית | צילום: חדשות 13

עורך דינה של הצעירה, מייקל פולק, התייחס אף הוא בשבוע שעבר בשיחה עם חדשות 13 לפרשה ואמר כי הוא סבור שהצעירה אכן נאנסה ושהוא מקווה שיעשה משפט צדק. פולק שעד עכשיו נזהר לתקוף את משטרת איה נאפה, החליט לשנות אסטרטגיה. לטענתו, מחדלי חקירת האירוע זועקים לשמים. "שום דבר בתחנת המשטרה לא הוקלט", טען פולק. לדבריו, "אין הקלטות שמע, אין תיעוד טלוויזיוני. זה יוצר את האווירה המושלמת להפעלת לחץ לשינוי עדות".