איטליה נכנסת לסגר בחג המולד; שווייץ אישרה את החיסון של פייזר

סגר כללי, הגבלות תנועה וסגירת מקומות בילוי ומסחר לא חיוני באיטליה ובשווייץ לקראת חג המולד וחגיגות השנה החדשה. הגבלות באיראן לקראת פסטיבל החורף; רוחאני: "לא ניפגש כדי שלא נפחת"

אזרח שווייצרי מדליק נר עבור קורבנות הקורונה
אזרח שווייצרי מדליק נר עבור קורבנות הקורונה | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה באירופה: לקראת חג המולד המתקרב, איטליה החליטה אתמול (שישי) להטיל סגר כללי במדינה שיחול על מרבית ימי חג המולד וכמו כן גם על ימי השנה החדשה, זאת במטרה להיאבק בנתוני התחלואה הגבוהים. כל המדינה תיכנס תחת ההגדרה "אזור אדום", במסגרתו כלל החנויות הלא חיוניות, מסעדות וברים ייסגרו, ולאזרחים יהיה מותר לצאת מבתיהם רק במסגרת עבודה, טיפולי בריאות ויתר מקרי החירום. עם זאת, ביקורי בית מוגבלים יאושרו.

בעקבות כך, ראש הממשלה האיטלקי, ג'וזפה קונטה, אמר כי "אלו הם לא החלטות קלות. המומחים שלנו היו מודאגים מאוד מהאפשרות שתהיה עלייה גדולה במקרי הקורונה במהלך חג המולד, לכן היינו צריכים לפעול".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בניגוד להבטחות מערכת הבריאות: אזלו החיסונים בקופות החולים

ה-FDA העניק אישור חירום לחיסון הקורונה של מודרנה

חשד ל-3 מקרי רצח בשרון: צעיר נורה למוות, 2 נוספים נורו אחריו

אזרח שווייצרי מדליק נר עבור קורבנות הקורונה
אזרח שווייצרי מדליק נר עבור קורבנות הקורונה | צילום: רויטרס
אזרחים איטקלים בתחנת הרכבת המרכזית במילאנו
אזרחים איטקלים בתחנת הרכבת המרכזית במילאנו | צילום: רויטרס

מנתוני התחלואה ביממה האחרונה, עולה כי באיטליה אובחנו כמעט 18 אלף מאומתים חדשים לקורונה, ו-674 בני אדם מתו, מה שהופך את המדינה לבעלת מספר המתים הגבוה ביותר בכל יבשת אירופה במספר המתים - המתקרב ל-68 אלף בני אדם. עד כה אובחנו במדינה הדרום אירופית למעלה מ1.9 מיליון בני אדם.

זאת ועוד, שווייץ אישרה היום את החיסון של פייזר שפותח בשיתוף חברת "ביונטק" הגרמנית, זאת לאחר בדיקה מתמשכת שנערכה חודשיים. "לאחר סיקרה מדוקדקת של המידע שזמין לנו, הגענו למסקנה כי החיסון בטוח וכי יתרונותיו עולים על סיכוניו", נמסר מ-Swissmedic, גוף המודיעין הרפואי של שווייץ. עם זאת, האישור ניתן על רקע סגר כללי שהוטל במדינה אתמול, במסגרתו נסגרו ברים ומסעדות.

בתוך כך, מנתוני התחלואה במדינה האלפינית, בעלת אוכלוסייה של 8.6 מיליון בני אדם, מאובחנים למעלה מ-4,000 בני אדם חיוביים לקורונה ו-100 אחרים מתים מדי יום. לצד זאת, רשויות הבריאות במדינה נאבקים על מנת להכיל את הגל השני של המגפה, שקטלני יותר מהגל הראשון שפגע בה באביב האחרון.

במקביל לכך, בעקבות ההכנות לפסטיבל החורפי ילדה (Yalda), באיראן סגרו היום את המסחר שעתיים לפני הזמן והוטלו הגבלות תנועה החל מ-20:00 ועד 4:00 לפנות בוקר. "בואו לא ניפגש, כדי שלא נהיה פחות ממה שאנחנו", אמר נשיא איראן חסן רוחאני בפנייה לאזרחים באמצעות הטלוויזיה. בנוסף, קרא רוחאני לאיראנים לא לקיים אירועים משפחתיים המוניים.

אזרחית איראנית במהלך מגפת הקורונה
אזרחית איראנית במהלך מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנתוני התחלואה במדינה עולה כי ביממה האחרונה מתו כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה 175 בני אדם, מספר המתים הנמוך מאז ה-19 בספטמבר. סך הכל, עד כה מתו במדינה כמעט 53.5 אלף בני אדם, ולמעלה מ-1.1 מיליון בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף.