תיירים לקחו חול מחוף הים - ועלולים להישלח למאסר

במכוניתם של שני תיירים צרפתיים שביקרו באי סרדיניה נמצאו בקבוקי פלסטיק שהכילו כ-40 ק"ג של חול. הזוג טען להגנתו כי מדובר במזכרת, אך הרשויות באיטליה האשימו אותם בגניבה של רכוש ציבורי

חוף ים באי סרדיניה
חוף ים באי סרדיניה | צילום: רויטרס

שני תיירים צרפתים עלולים לרצות עונש מאסר לאחר שעל פי החשד, גנבו כ-40 ק"ג חול מחוף ים באי סרדיניה. החול הלבן נלקח מחוף צ'יה, שנמצא בדרום האי, והוכנס לתוך 14 בקבוקי פלסטיק. הבקבוקים נמצאו במהלך חיפוש בתא המטען ברכבם של הצרפתים, בעת שהתכוננו לעלות על מעבורת חזרה למדינתם.

על פי סוכנות הידיעות האיטלקית "אנסה", השניים לא ידעו כי מדובר בעבירה פלילית ובסך הכול התכוונו לקחת את החול איתם בתור מזכרת. כעת, הזוג עומד בפני הליך פלילי באשמת גניבה של רכוש ציבורי, שהעונש המקסימלי עליו הוא שש שנות מאסר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גרמניה: הושחתה אנדרטה לזכר קורבנות קהילת הלהט"ב בשואה

יקר וכבד: למה התלמידים בארץ עדיין סוחבים ילקוטים מלאים?

שיא חדש למהפכת הסלולר: חבילה ב-15 שקלים בלבד

חוף ים באי סרדיניה
חוף ים באי סרדיניה | צילום: רויטרס

זאת לא הפעם הראשונה שתיירים מנסים לקחת מזכרת מהחופים המהממים של האי סרדיניה. אולם, בשנים האחרונות הרשויות באיטליה החמירו את הענישה על גניבת חול בניסיון למגר את התופעה. בין היתר, הוצבו שלטים בחופים עליהם נכתב כי לקיחת חול ואבנים משטח החוף הינה עבירה על החוק. בשלטים אף מצוין כי העבריין צפוי להיקנס בסכום של עד כ-3,000 אירו (כ-11,700 שקלים).

בשנת 2018 אזרח איטלקי המתגורר בבריטניה נקנס לאחר שגנב חול מחוץ הנמצא בסמוך לעיר אולביה שבסרדיניה. ושנה קודם לכן, יותר מטון של חול נמצא במזוודותיהם של תיירים בשדה תעופה בקליארי, בירת סרדיניה.

התופעה שמטרידה את תושבי סרדיניה הביאה לפתיחתו של עמוד פייסבוק שמוקדש למלחמה בתופעה ובו שלל תיעודים של גניבות חול מחופי האי השונים. לעמוד יש יותר מ-30 אלף עוקבים ובתיאורו נכתב: "בכל שנה תיירים לוקחים את מה שלקח לטבע אלפי שנים ליצור, ומציגים זאת כמזכרת בתור תירוץ. גניבת חול היא פשע".