שיא חדש למהפכת הסלולר: חבילה ב-15 שקלים בלבד

חברת "סאני" פרסמה מחיר חדש לשיחות והודעות טקסט בלי הגבלה ואינטרנט בנפח של 50 ג'יגה-בייט • מאלפי שקלים לחבילות בעשרות שקלים בודדים – כך התרחש המפץ הסלולרי

זמן צפייה: 04:47

מאז מהפכת הסלולר של משה כחלון מחירי חבילות הטלפון הלכו וצנחו – אך כעת נשבר שיא חדש. חברת "סאני", יבואנית "סמסונג" בישראל, פרסמה היום (שני) את מחיר חבילת הסלולר החדשה שלה: 14.90 שקלים בלבד לשיחות והודעות טקסט בלי הגבלה, ואינטרנט בנפח של 50 ג'יגה-בייט.

לירן לובלין, מנהלת מחלקת מחקר "IBI בית השקעות", אמרה: "זה מחיר חדירה מאוד מאוד אגרסיבי של מותג חדש שעד היום לא השתתף בתחרות המחירים המטורפת הזאת שהתפתחה בשוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סוף הקיץ ותקופת החגים: כמה תעלה חופשה בווילה באיי יוון?

שוד בחופשה: כיצד תוכלו לשמור על הכסף שלכם בחו"ל?

ההצלחה של "מקס סטוק": האם רשת המוצרים הזולים בדרך לבורסה?

Sunnow
''סאני''

מי שעומדת מאחורי חברת "סאני" היא "הוט מובייל", אשר חותכת את השוק בעשרות אחוזים. אך כמובן, יש לזכור את האותיות הקטנות – מחיר החבילה תקף לשנה אחת בלבד, ובשנה השנייה הוא יוכפל ל-34.90 שקלים.

עד היום החבילה הזולה ביותר הייתה של חברת "ווי 4-ג'י", כאשר המסלול הזול ביותר עלה 19 שקלים בחודש, כולל חבילת גלישה בנפח של 10 ג'יגה-בייט. גם חברת "019 מובייל" ו"רמי לוי תקשורת" מציעות חבילות זולות, ואפילו המפעילות הגדולות והמסורתיות לא נשארו מאחור כדי לשמור על הלקוחות הנוטשים.

פלאפון
פלאפון | צילום: חדשות עשר

המפץ הסלולרי / ליאור קינן 

כזכור, לפני יותר משבע שנים הגיע המפץ הסלולרי הגדול. "גולן טלקום" השיקה חבילה ב-99 שקלים, לא כולל המכשיר עצמו, ואז זה נחשב למחיר רצפה. "הוט" הצטרפה למחרת עם חבילה של 89 שקלים בחודש, ו"פלאפון", "סלקום" ו"פרטנר" גם הגיבו מיד בהורדות מחירים.

לאט לאט צצו עוד שחקניות בענף – "רמי לוי", "יו פון", "הום סלולר", מפעילות וירטואליות אשר רוכבות על רשת של חברה אחרת, מה שאפשר להן להציע חבילות זולות יותר באזור ה-50 שקלים. עם זאת, רובן לא שרדו בתחרות הגוברת.

פלאפון
פלאפון | צילום: חדשות עשר

ב-2017 "גולן טלקום" נמכרה וכולם חששו שהגיע סוף התחרות, אלא שבשנה שעברה נכנסה גם "אקספון" לזירה והורידה את המחירים ל-30 שקלים בחודש.

עם זאת, היום ענקיות הסלולר בקשיים – הן צוברות הפסדים ומפטרות עובדים. בשנה שעברה, למשל, עזבו את "פרטנר" יותר מ-60 אלף לקוחות. לשם כך משרד התקשורת הקים בשבועות האחרונים צוות מיוחד שיבחן את הקשיים בשוק – כעת נשאר לחכות ולראות אילו שינויים יחולו בענף.