גרמניה מאשרת: מנהיג האופוזיציה ברוסיה הורעל

מבית החולים שבו מטופל אלכסיי נבלני נמסר כי הוא אינו בסכנת חיים. טרם ידוע מה החומר שנמצא בגופו. עוד נטען שלא ניתן לשלול אפשרות לנזק ארוך טווח למערכת העצבים

זמן צפייה: 02:48

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, הובהל ביום חמישי במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. בהמשך הוא הועבר לבית חולים בגרמניה, והיום (שני) בית החולים אישר כי הוא הורעל.

עוד נמסר מבית החולים כי הוא לא בסכנת חיים, וכי טרם ידוע מה החומר שנמצא בגופו. ככל הנראה מדובר בכימיקל מדכא כולינאסטראז. עוד נמסר מביתה חולים כי לא ניתן לשלול אפשרות לנזק ארוך טווח למערכת העצבים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

פוטין הכריז: רוסיה פיתחה חיסון ראשון בעולם לקורונה

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

עם פינויו לבית החולים, הדוברת שלו מסרה כי הוא הורעל. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג".

נבלני היה אמור לחזור למוסקבה ביום שבו אושפז, אך כאמור, מטוסו נחת נחיתת אונס בעקבות מצבו. בתיעוד מהמטוס לאחר שנחת ניתן לראות את מתנגדו של נשיא רוסיה על אלונקה מובהל לתוך האמבולנס שפינה אותה לבית החולים בעיר אומסק. מטעם הקרמלין נמסר בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה".

נבלני הוא אחד ממתנגדים הבולטים של המשטר ברוסיה ושל העומד בראשו ולדימיר פוטין. לפני כשנה הוא הובהל לבית החולים בנסיבות לא ברורות. בעוד שמבית החולים נמסר כי הוא הובא לשם בשל תגובה אלרגית חמורה, הרופאה האישית של נבלני, שהצליחה להגיע לחדרו תחת פיקוח השוטרים, אמרה כי היא חוששת שהתגובה הבריאותית נגרמה בכלל מ"חומר כימי בלתי מזוהה". נבלני פונה לבית החולים הישר מבית הכלא במוסקבה, שבו נאסר בשל הפגנות האופוזיציה שבוע לפני כן.