בריטניה: המלכה כועסת על אלו "שרק מדברים על משבר האקלים"

המלכה אליזבת הביעה בשיחה צדדית, ללא ידיעה כי היא מצולמת, כעס על מנהיגים ש"מדברים אך לא עושים כלום", לקראת ועידת האקלים של האו"ם. נשיא סין צפוי להיעדר מהאירוע, אליו יגיע הנשיא ביידן

המלכה אליזבת' | צילום: אימג' בנק / Getty Images

מלכת בריטניה התבטאה לאחרונה באופן חריג נגד מנהיגים שמדברים על משבר האקלים אך לא פועלים בנושא. המלכה, בת ה-95, נשמעה אומרת בשיחה, מבלי שהיא יודעת כי היא מצולמת, כי "אנחנו שומעים כל הזמן על אלו שלא יגיעו לכנס. זה ממש מעצבן כשהם מדברים אך לא עושים כלום". את הדברים אמרה המלכה לקאמילה, הדוכסית מקורנוול ואשתו של יורש העצר צ'ארלס, במהלך ביקור בווילס.

ועידת האו"ם ה-26 לנושא האקלים צפוייה להתכנס בנובמבר בעיר גלזגו שבסקוטלנד ולדון בנושא שנוגע לכלל תושבי ומדינות העולם. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי נשיא סין, ג'ינפינג שי, לא צפוי להשתתף בפסגה הבינלאומית. באירוע צפויים להשתתף מעל 100 מנהיגים מהעולם ובראשם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון אושפז בבית חולים בשל זיהום

נתניהו התעלם מבנט בטקס ראשי שב"כ, בקהל צעקו: "גם רה"מ כאן"

כוח צה"ל סיכל פיגוע יידוי בקת"בים ליד י-ם, מחבל אחד נהרג

מחאה בנושא משבר האקלים בוושינגטון
מחאה בנושא משבר האקלים בוושינגטון | צילום: רויטרס

הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה, ג'יל ביידן, צפויים לצאת לנסוע לאירופה בעוד כשבועיים, למסע שבמרכזו נושא משבר האקלים, אשר נשיא ארה"ב רואה כמרכזי באג'נדה שלו. המסע מגיע כחלק מניסיונו להציב את ארה"ב שוב במרכז סדר היום העולמי תוך שותפות עם בעלות בריתה, ובניגוד לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

ועידת האו"ם בגלזגו תעסוק, בין היתר, בדרכים לגמול את מדינות העולם משימוש בפחם, מעבר לכלי רכב חשמליים והשקעה באנרגיות מתחדשות, כחלק מהמאמץ להפחית באופן משמעותי את פליטת גזי החממה וכך להפחית את נזקי שינוי האקלים.