מדריד, פריז וניו יורק: ברחבי העולם חוזרים אל הסגר וההגבלות

בבירת צרפת הוכרזה כוננות בריאותית ברמה הגבוהה ביותר, הבירה הספרדית נכנסה לעוצר חלקי ובבריטניה אסורה התקהלות של יותר מ-6 אנשים. בתפוח הגדול נסגרו כמה מריכוזי האוכלוסייה החרדית

זמן צפייה: 01:37

עקב התפרצות הגל השני, מדינות רבות באירופה חוזרות אל שיטת הסגר כמענה לתחלואה הגואה. בפריז למשל הוכרזה כוננות בריאותית ברמה הגבוהה ביותר - מהיום ולמשך שבועיים ייסגרו כל הברים שבעיר והמסעדות יוכלו להיפתח תחת מגבלות חמורות.

העיר מדריד שבספרד נכנסה לעוצר חלקי עוד בשבוע שעבר עקב זינוק חד במספר הנדבקים. לחמשת מיליון תושביה נאסר לעזוב את אזור מגוריהם, למעט מקרים חיוניים. מקומות הבילוי כגון ברים ובתי קפה נסגרים כבר בעשר בערב. כמו כן, התקהלויות של יותר משישה אנשים אסורות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע": טראמפ שוחרר מבית החולים

ירי בוצע לעבר עוטף עזה – צה"ל תקף ברצועה בתגובה

קבינט הקורונה סיכם: הקלות או החמרות בסגר יידונו בשבוע הבא

רחובות מדריד ריקים בשל התפשטות נגיף קורונה
רחובות מדריד ריקים בשל התפשטות נגיף קורונה | צילום: רויטרס

גם בממלכה המאוחדת אסורה התקהלות של יותר משישה אנשים, למעט מקרים מיוחדים כמו חתונות שבהן מותר 15 משתתפים בלבד. בנוסף, הממשלה המליצה לכל מי שיכול לעבוד מהבית. מקומות הבילוי נסגרים גם שם בעשר בלילה. כחלק מתקנות ההגבלה החדשות, הורחבה החובה בעטיית המסכה והיא מגובה באכיפה הדוקה וקנסות כבדים.

שוודיה, שהציגה מודל שדוגל במעט מאוד הגבלות, אסרה כעת על התקהלות של יותר מ-50 בני אדם. שם השמירה על הריחוק החברתי היא בגדר המלצה מהממשלה ואין חובה על תושביה לעטות מסכות. עקב עלייה בתחלואה בעיר סטוקהולם הבירה, הרשויות הודיעו כי במקרה של הידבקות בנגיף – כל בני הבית חייבים בבידוד ובבדיקה לאחר חמישה ימים. גם העיר ניו יורק, שצליחה בצורה מרשימה לשטח את התחלואה, מחזירה את ההגבלות על העיר, בין היתר באזורים החרדים שמוגדרים אדומים.