שנה למחאת ה"אפודים הצהובים": יותר מ-100 עצורים בהפגנות בפריז

עימותים נרשמו ברחבי העיר בין המפגינים למשטרה, שנאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. חלק מהמפגינים אף ביצעו מעשי ונדליזם, העלו כלי רכב באש וחסמו כבישים מרכזיים בבירה הצרפתית

זמן צפייה: 00:21

מחאת האפודים הצהובים בצרפת חוגגת שנה: אלפי מפגינים הגיעו היום (שבת) לבירה הצרפתית לכבוד יום השנה לפריצת המחאה הצרפתית על יוקר המחיה, שמכונה מחאת "האפודים הצהובים". במקביל, נערכו הפגנות גם בערים נוספות ברחבי המדינה.

בפריז פרצו מהומות ברחבי העיר והמפגינים התעמתו עם המשטרה המקומית, שנאלצה להשתמש נגדם באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה יותר ממאה מפגינים.

חלק מהמפגינים אף ביצעו ונדליזם ברחבי העיר, השחיתו כיכר מרכזית, ניפצו חלונות ראווה ותחנות אוטובוס והציתו כלי רכב, ואף חסמו כבישים מרכזיים בעיר, עד שפונו על ידי המשטרה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אנשים לא מאמינים שאנחנו קיימים": הא-מיניים יוצאים מהארון

גנץ נפגש עם ריבלין – ותקף את נתניהו: "זה לא יעבוד לך יותר"

"לא ינצחו אותנו": בילוי תחת רקטות במועדון "הפורום" • תיעוד

הפגנות האפודים הצהובים בפריז
הפגנות האפודים הצהובים בפריז | צילום: רויטרס
הפגנות האפודים הצהובים בפריז
הפגנות האפודים הצהובים בפריז | צילום: רויטרס

כאמור, ההפגנות פרצו לפני שנה - בעקבות כוונתה של הממשלה הצרפתית להעלות את מחירי הדלק במדינה, והתפתחו לכדי תנועה חברתית של ממש שיוצאת נגד מדיניותו הכלכלית של נשיא צרפת עמנואל מקרון. התנועה קיבלה את שמה על שם האפודים הצהובים שנהגו ללבוש הפעילים והפכו עד מהרה לסמל ברחבי העולם כולו.

בעקבות המחאה, הממשלה ביטלה את אותה עלייה מתוכננת במחירי הדלק - אך היה זה מעט מדי ומאוחר מדי. המפגינים המשיכו למחות מדי שבת נגד יוקר המחיה והציבו דרישות כלכליות שונות, מהגדלת שכר המינימום ועד הוחזרת "מס העושר" לתוקף. בשיאן, מנו ההפגנות מאות אלפי בני אדם, ובפעמים רבות במהלך השנה האחרונה הן הידרדרו לאלימות.

הפגנות האפודים הצהובים בפריז
הפגנות האפודים הצהובים בפריז | צילום: רויטרס