"לא ינצחו אותנו": בילוי תחת רקטות במועדון "הפורום" • תיעוד

המועדון המפורסם היה ערוך למקרה של אזעקה, המוזיקה כבתה מיד ונלדקה תאורת חירום. רק מיעוט מהמבלים עזבו, והריקודים נמשכו עד 05:00. בעל המועדון: "גאה בקהל שלנו, ההצגה חייבת להימשך"

זמן צפייה: 03:43

בתיעוד חדש מעמדת ה-DJ של מועדון "הפורום" בבאר שבע, שהגיע היום (שבת) לידי חדשות 13, אפשר לראות שזמן קצר לאחר שנשמעה האזעקה שהופעלה בעקבות ירי הרקטות לעבר באר שבע במהלך הלילה, מאות הבליינים כבר חזרו לרקוד ולשיר.

על פי הנוהל של מועדון "הפורום", שהיה ערוך לתרחיש הזה למרות ההכרזה על חזרה לשגרה, המוזיקה כבתה מיד בכל האולמות ונדלקה תאורת חירום לבנה. הבליינים נשכבו על רחבת הריקודים וכמה מהם רצו למרחבים הכי מוגנים שיש במועדון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191116-1352' autoplay='0' credit='' desc='אזעקה במהלך הבילוי במועדון "הפורום"' kid='1_siasvoz5' duration='15'']

בזמן שנשמעה האזעקה היו במועדון 3,000 צעירות וצעירים, ולמרות הבהלה הראשונית רק 20 אחוזים מהם הלכו הביתה. בעלי המועדון יוסי שוורץ התייעץ עם פיקוד העורף, ואחרי שקיבל אישור לחזור לשגרה פתח את המועדון בחינם לכל מי שביקש להיכנס, והמסיבה נמשכה עד השעה חמש בבוקר. ה-DJ ערן דבורה נראה ונשמע בסירטונים כשהוא אומר: "אנחנו כאן בשביל לשמוח ולרקוד ואף אחד לא ינצח אותנו".

״אני גאה בקהל שלנו שלא נכנס לפאניקה והעביר מסר לפעילי הטרור שיורים עלינו שהמטרה שלהם לא תושג ואנחנו ממשיכים בשגרה. כבר הערב אנחנו נמשיך תחת הכותרת 'the show must go on'", אמר שוורץ.

שי, אחת המבלות במועדון, סיפרה לחדשות 13: "יצאנו בנוהל ל'פורום', ואז בסביבות 02:00 נשמעה אזעקה. לא כל כך הבנו כי אמרו שיש הפסקת אש. כיבו את המוזיקה ונכנסנו למרחבים מוגנים, אבל אחרי כמה דקות חזרנו לרקוד ולשיר. הג׳האד והחמאס לא יעצרו אותנו".

כאמור, אזעקה נשמעה הלילה בבאר שבע, כיומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על–ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, ביניהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.

"ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל לאחר התקיפה ברצועה.

במד"א עדכנו כי תשעה אנשים נזקקו לטיפול רפואי, חמישה מהם נפגעי חרדה וארבעה מהם נחבלו בדרך למרחבים המוגנים. כולם במצב קל. שיגורים אלה לבאר שבע הפרו שקט של כיממה במהלכה ראשי הרשויות בעוטף עזה קיימו הערכת מצב, שבסופה החליטו על חזרה לשגרה באזור.