פיגוע טרור בלונדון: שלושה אנשים נפצעו מדקירות - התוקף נוטרל

המשטרה המקומית הודיעה שירתה למוות בסודש עמאן בן ה-20, לאחר שדקר כמה בני אדם בדרום בירת הממלכה המאוחדת. עמאן שוחרר לאחרונה מן הכלא, והרקע לאירוע הוא ככל הנראה טרור אסלאמי

זמן צפייה: 00:39

פיגוע דקירה בלונדון: גבר דקר היום (ראשון) שלושה בני אדם בדרום העיר הבריטית. הדוקר נוטרל על ידי המשטרה המקומית, והאירוע נחקר כטרור אסלאמי. החשוד במעשה הוא סודש עמאן בן ה-20. כפי שניתן לראות בתיעוד, לאחר אירוע הדקירה עמאן נשכב על המדרכה. כשהשוטרים ניסו להתקרב אליו, לפתע הוא החל לזוז. הם החליטו לסגת לאחור כיוון שעמאן לבש פריט לבוש שנראה כחגורת נפץ. מאוחר יותר יתברר כי חגורת הנפץ הייתה מזויפת ולא הכילה חומר כלשהו.

מצבו של אחד הנדקרים היה אנוש, אך בבית החולים הצליחו להוציאו מכלל סכנת חיים וכעת הוא מחלים מפציעותיו. אישה נוספת טופלה בבית החולים ושוחררה לביתה, ואישה אחרת שנפצעה מרסיסי זכוכית עדיין מאושפזת בבית החולים.

משטרת לונדון הודיעה כי עמאן שוחרר לאחרונה מהכלא. עוד נמסר כי עונש המאסר נגזר עליו עקב עבירות טרור הקשורות לאסלאם הרדיקלי: עמאן ככל הנראה הורשע בהפצת "חומרים קיצוניים". למרות זאת, עמאן ריצה מחצית מעונשו המקורי שעמד על שלוש שנות מאסר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בחזרה לריאיון עם המטיף הבכיר – ומורו של המחבל מלונדון

"הוא לא גיבור": גבר שעזר לבלום את הדוקר בלונדון – רוצח מורשע

דאע"ש קיבל אחריות על הפיגוע בלונדון: "הדוקר אחד מלוחמינו"

החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בדרום לונדון, סודש עמאן בן ה-20
החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בדרום לונדון, סודש עמאן בן ה-20 | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש נובמבר האחרון נהרגו גבר ואישה בפיגוע הדקירה שהתרחש גם כן בלונדון. המשטרה הודיעה כי התוקף הוא אוסמן חאן, צעיר בן 28 שהתגורר במחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, שהיה מוכר לרשויות והורשע ב-2012 בביצוע עבירות טרור, אך שוחרר מוקדם בדצמבר 2018 בתמורה לחבישת אזיק אלקטרוני. עוד ציינה המשטרה כי בשלב זה לא מתקיימים חיפושים אחרי חשודים נוספים.

שוטרים בלונדון
שוטרים בלונדון | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס לפיגוע ואישר אז כי המשטרה חקרה את האירוע כפעולת טרור. "אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים. בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה", אמר. "כולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם".

"המשטרה ממשיכה את חקירתה ואני יכול להבטיח לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק", הוסיף, והעביר את המסר כי "בריטניה לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת, הערכים שלנו יישמרו".