דאע"ש קיבל אחריות על הפיגוע בלונדון: "הדוקר אחד מלוחמינו"

המדינה האסלאמית הודיעה כי הפיגוע בוצע בתגובה לקריאות המערב לתקוף אותה. מפקד היחידה הבריטית לטרור: "המחבל פעל לבדו". הותר לפרסום שמו של אחד משני הנרצחים - ג'ק מריט

זמן צפייה: 02:33

סוכנות הידיעות הרשמית של ארגון המדינה האסלאמית הודיעה כי הוא קיבל הערב (שבת) אחריות על פיגוע הדקירה בלונדון, שבו נרצחו שני בני אדם: "מבצע פיגוע הדקירה בלונדון אמש הוא מלוחמי המדינה האסלאמית ומדובר בתגובה על הקריאות לתקיפת דאע"ש מצד מדינות הקואליציה".

מפקד היחידה הבריטית נגד טרור הכריז כי אוסמן חאן בן ה-28, שביצע אתמול את הפיגוע – פעל לבדו. לטענתו, לא נמצאה שום הוכחה לכך שגורם נוסף מעורב באירוע.

בתוך כך, הותר לפרסום שמו של אחד הנרצחים – ג'ק מריט, צעיר שסיים לאחרונה את לימודיו באוניברסיטת קיימברידג'. שמה של הנרצחת השנייה טרם פורסם. חמישה פצועים נוספים עדיין מאושפזים בבתי החולים בעיר.

הלילה פרסמה משטרת לונדות את זהותו של חאן, מבצע הפיגוע, וחשפה כי הוא הורשע בעבר בעבירות טרור ושוחרר בסוף שנת 2018 מהכלא. חאן, ממחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב אנגליה, הורשע בשנת 2012 במעורבות בטרור ושוחרר בדצמבר לפני שנה על תנאי לאחר שהסכים לעמוד צמיד אלקטרוני שניטר את תנועתו. כעת במשטרה מנסים להבין כיצד הוא הצליח לבצע את המתקפה הזו על אף שהיה מוכר לרשויות.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב לשחרור של המחבל מהמאסר בעבר ואמר כי "אסור לאנשים שהורשעו בגין עבירות טרור להשתחרר מהכלא מוקדם". לדבריו, "השיטה של שחרור מוקדם פשוט לא עובדת. יש עדויות רבות לכך שהשיטה לא טובה.

אוסמן חאן, מבצע הפיגוע בלונדון
אוסמן חאן, מבצע הפיגוע בלונדון | צילום: west midlands police

ג'ונסון התייחס לפיגוע ואישר כי המשטרה חוקרת את האירוע כפעולת טרור. "אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים. בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה", אמר. "כולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם".

"המשטרה ממשיכה את חקירתה ואני יכול להבטיח לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק", הוסיף, והעביר את המסר כי "בריטניה לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת, הערכים שלנו יישמרו".