לאחר שאכל ג'אנק פוד כל חייו: נער איבד את ראייתו ושמיעתו

בן ה-17 מבריטניה, שסיפר כי תזונתו מתבססת בעיקרה על צ'יפס ואוכל מעובד, הפך עיוור וחירש בעקבות מחסור חמור בוויטמינים ומינרלים. מבית החולים נמסר: "בזמן שאובחן המצב היה בלתי הפיך"

זמן צפייה: 02:29

נער בריטי, שתזונתו הייתה מורכבת בעיקר מטוגנים, לחם ובשר מעובד איבד את ראייתו ושמיעתו בעקבות מחסור בויטמינים ומינרלים. הצעיר, תושב העיר בריסטול בבריטניה, אובחן עם רמות נמוכות של ויטמין B12 ואנמיה מקרוציטית וטען כי מחלתו נגרמה בעקבות "אכילה בררנית".

קרן אן גיימן, תזונאית קלינית, הסבירה את התופעה: "אנחנו יודעים שכל המרכיבים האלו משפיעים רבות, בין היתר, על מערכות העצבים, הראייה, בניית עצם ושריר. הנער סבל מתת-תזונה באופן כרוני".

הנער התלונן לרופאו לראשונה על עייפות בגיל 14. בדוח של בית החולים בבריסטול נטען כי הנער קיבל זריקות ויטמין B12 ומעקב דיאטטי, אך שמיעתו וראייתו נפגעה כשנה לאחר מכן. עוד נכתב בדוח כי "בגיל 17, ראייתו של הנער התדרדרה בהדרגה עד כדי עיוורון ובשלב זה הודה הנער כי מגיל יסודי נמנע מלאכול מאכלים עם מרקמים מסוימים וכי אכל בעיקר צ'יפס, 'פרינגלס', לחם לבן ונקניקים".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חיידקים וקוליפורמים: מה מסתתר במזון בדוכני האוכל בקניונים?

ספרי "הארי פוטר" נאסרו בבי"ס קתולי: "מכילים כשפים אמיתיים"

לאן נעלם החדר בלשכת הסחר של הונדורס בו נערך הטקס?

צ'יפס
צ'יפס | צילום: פוטוליה

עוד עולה מהדוח כי "בזמן שאובחן הנער, ראייתו כבר נפגעה לצמיתות". בעוד התחקו אחד תזונתו של הנער, הרופאים מצאו מחסור חמור בגופו של ויטמינים B12 ו-D, צפיפות מופחתת בעצמותיו וכמות נמוכה של נחושת וסלניום בדמו. מחסור בוויטמינים אלה בדרך כלל נפוץ בקרב תושבים במדינות עניות עם משאבי מזון מוגבלים.

כמו כן, נכתב בדוח של בית החולים בבריסטול כי "הקשר בין מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר וסרטן לאכילת 'ג'אנק פוד' הם ידועים. אם זאת, תזונה לקויה יכולה גם לגרום לנזקים בלתי הפיכים במערכת העצבים, לרבות הראייה. תסימינים אלה נדירים במדינות מפותחות. בגילוי מוקדם השפעות אלה הן הפיכות, אך באין טיפול, הן יכולות לגרום לעיוורון תמידי".