מטוס שהמריא מישראל הקפיץ את חיל האוויר הבריטי – וגרם לבהלה

לאחר שמגדל הפיקוח בשדה התעופה בלונדון איבד קשר עם כלי הטיס, הוזעקו מטוסי קרב לשמי הבירה כדי ללוות אותו בדרכו בבטחה. כתוצאה מהמראתם נשמע פיצוץ על קולי – שהעיר את תושבי העיר משנתם

תרגיל ה-"Cobra Warrior" של חיל-האוויר בבריטניה (ארכיון)
תרגיל ה-"Cobra Warrior" של חיל-האוויר בבריטניה (ארכיון) | צילום: דובר צה"ל

בהלה בלונדון: מטוס שהמריא מישראל לפנות בוקר (ראשון) והיה בדרכו לניו יורק הקפיץ את מטוסי חיל האוויר הבריטי לשמי לונדון, לאחר שמגדל הפיקוח איבד עמו קשר. כחלק מהליך שגרתי, כאשר מזוהה בשמי המדינה כלי טיס שלא מגיב לקריאות, מלווים אותו מטוסי חיל האוויר כדי לוודא שיחצה את המדינה בבטחה.

עוד בחדשות 13:

בריטניה: גבר ואישה נהרגו בפיגוע הדקירה בלונדון ושלושה נפצעו

לחצן מצוקה במטוס הופעל בטעות: מצב חירום הוכרז בשד"ת באמסטרדם

בשעה 4:20, כתוצאה מהמראת המטוסים נשמע פיצוץ על קולי, שהעיר אלפים מתושבי צפון העיר, גרם להפעלתן של אזעקות רכבים רבות – וגרם לבהלה ציבורית. המשטרה המקומית מיהרה להבהיר כי לא דווחו אירועים חריגים באזור, ובהמשך עדכנה כי הרעש הפתאומי נגרם בשל פעילות צבאית תקינה: "אין כל סיבה לדאגה".

ג'נט, תושבת העיר הארטפורדשיר הצפונית ללונדון, סיפרה כי לפנות בוקר התעוררה למשמע רעש אדיר שהרעיד את קירות ביתה. "בהתחלה חשבתי שהתפוצץ לי הדוד או שנפל על הבית עץ", סיפרה לרשת ה-BBC. "הסתובבתי בבית וחיפשתי סדקים בקירות, הסתכלתי דרך החלון ולא ראיתי שום דבר חריג. לא היה נראה שמישהו בחוץ חוקר את הנושא".