ישראלי בן 30 נהרג לאחר שנפל מגובה כשטייל בהרים בדרום גרמניה

משרד החוץ הודיע כי עדי מס מעמק חפר נפל אל מותו ביום שישי כשטייל ב"קן הנשרים" באלפים הגרמניים. צוות חברת החילוץ "מגנוס" סייע למשטרה בזיהויו. ממשפחתו נמסר: "היה אדם אהוב ואוהב"

זמן צפייה: 01:29

משרד החוץ הודיע היום (ראשון) כי עדי מס, ישראלי בן 30 מקיבוץ מעברות בעמק חפר, נהרג ביום שישי מנפילה מגובה, כשטייל בהר "קן הנשרים" באלפים בדרום גרמניה. צוות חברת החילוץ "מגנוס" אשר החל בחיפושים אחריו, סייע למשטרת גרמניה בזיהויו. הודעה נמסרה למשפחתו. קונסולית ישראל במינכן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מסייעים בהעברתו לקבורה בישראל. לפי דיווחים בגרמניה, בשעה 9:00 בבוקר ביום שישי, המטייל החליק ונפל מגובה 150 מטרים.

משפחתו וחבריו תיארו את עדי כ"מלאך על פני האדמה". עדי, שעבד בהיי-טק, היה בוגר תואר ראשון במתמטיקה וביולוגיה באוניברסיטה העברית. במשפחתו סיפרו בכאב: "עדי היה אדם אהוב ואוהב. הייתה בו את הניגודיות שכל אדם שואף אליה - חוסן נפשי ופיזי בלתי רגיל לצד רגישות אכפתיות ואהבה לכל שסבב אותו. עדי סיים את איש הברזל בציריך ואינספור מרתונים, והקדיש שנה מחייו ללימוד אנגלית בשכונות העוני בברזיל ובמקסיקו. הוא היה לוחם ביחידת העילית יהל״ם, אך איש של שלום וחמלה. אוהב חיות וצמחוני".

עדי מס
עדי מס | צילום: באדיבות המשפחה

עוד הוסיפו בני משפחתו כי "אנחנו מלאי הערכה לעבודה הקשה של אנשי 'מגנוס' בניסיון לסייע בבירור פרטים על המקרה, ומודעים למאמצים שהשגרירות עושה כדי להביא את עדי הביתה, יחד עם רב ממינכן ואיש בית חב"ד. כולנו תקווה שנוכל להביא אותו למנוחות בישראל כמה שיותר מהר".

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר: "המועצה כולה אבלה על מותו בטרם עת של עדי ומחבקת את בני המשפחה".

לפני כשבועיים ילדה ישראלית בת שבע טבעה למוות בבריכת מלון בעיירה חרסוניסוס שבאי כרתים ביוון, שם שהתה במסגרת חופשה עם משפחתה. תחילה, נמשתה הילדה מהמים כשהיא ללא הכרה, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים במקום לקבוע את מותה.

Eaglesnest
''קן הנשרים'' בגרמניה | צילום: getty images

לפי עדי ראייה, אחד האורחים ראה את הילדה טובעת והוציא אותה. אמבולנס הוזעק מיד ופרמדיק שהיה במקום ניסה לבצע בה פעולות החייאה. רק אחרי שעה וחצי הילדה הגיעה לבית החולים, שנמצא במרחק של 50 דקות מהמלון, אך מותה נקבע כבר.

לפני כחודשיים, אביב משל בן 23 מכפר סבא, הוכרז כנעדר באינדונזיה, לאחר שיצא לגלוש באי באלי. על פי משרד החוץ, משל נכנס למדינה, איתה אין לישראל יחסים דיפלומטיים, באמצעות דרכונו האמריקני. כמו כן, נמסר כי האגף הקונסולרי פנה בבקשה לסיוע אחר משל, והשלטונות באינדונזיה פועלים לאיתורו.

בתחילת חודש יוני החלה משפחתו של משל לגייס כספים לצורך המשך החיפושים אחריו, המתבצעים על ידי צוות החילוץ של חיליק מגנוס. לחיפושים הצטרף גם האב ירדן, שחזר לארץ כדי לגייס כספים.