אוקראינה: גרפיטי בדמות היטלר צויר סמוך לקבר רבי נחמן באומן

חשד לפשע שנאה: כתובת נאצה רוססה סמוך למתחם. המשטרה המקומית חוקרת את המעשה. שגריר ישראל באוקראינה, ג'ואל ליאון: על הרשויות לגנות את המעשה ולהעמיד לדין את האחראים לו

זמן צפייה: 00:22

חשד לפשע שנאה באוקראינה: גרפיטי בדמותו של אדולף היטלר רוסס סמוך למתחם הקבר של רבי נחמן באומן ולצידו נכתבו מילות נאצה. שגריר ישראל באוקראינה, ג'ואל ליאון, גינה את המעשה וכתב בחשבון הטווטר שלו כי יש להילחם בכל סוג של אנטישמיות ועל הרשויות לגנות את המעשה ולהעמיד לדין את האחראים לו.

הכתובת נמחקה לאחר שפורסם בדבר המקרה והמשטרה המקומית פתחה בחקירה.

הודעת השגריר ג'ואל ליאון על מחיקת הכתובת:

בערב ראש השנה תש"ף אירעו שתי תקריות אנטישמיות ברחבי העולם. בארגנטינה, הושחת קיר וכמה קברים בבית עלמין יהודי בשכונת לה טבלדה שבבואנוס איירס. ואילו, בארה"ב, בפעם השנייה בתוך חודש, נכתבו כתובות גרפיטי אנטישמיות בבית ספר תיכון במחוז וסטצ'סטר שבניו יורק.

לדברי ארגון יהודי בארגנטינה, מדובר בהרס מכוון של יותר מ-15 מטרים של אחד מהחומות המקיפות את בית העלמין, פגיעה בקברים וגניבה של לוחות ברונזה שהיו חלק ממצבות.

בית העלמין היהודי שהושחת בבואנוס איירס
בית העלמין היהודי שהושחת בבואנוס איירס | צילום: AMIA

בהודעה לעיתונות מסר הארגון כי "על פי המידע שהושג עד כה, קבוצת אנשים קיצונית, הרסה קטע מאחד הקירות שחוצץ בין חלקו הישן של בית העלמין ובין חלקו החדש. בנוסף, הם שברו אנדרטאות ליד אותו מקום וגנבו לוחות ממצבות".

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הורה על חקירת המקרה האנטישמי במחוז וסטצ'סטר, בסיוע של היחידה לפשעי שנאה של משטרת ניו יורק. "מעשי שנאה - בין אם הם בצורת גרפיטי או אלימות - אינם מקובלים לחלוטין, ואנחנו נמשיך לגנות אותם בכל פעם שיצוצו", אמר קואומו בהצהרה.