המלכה נפגשה עם הארי: מכבדת את ההחלטה לעזוב באופן חלקי לקנדה

ראש בית המלוכה הבריטי הודיעה שהיא תומכת בהחלטת נכדה ובת זוגו להפוך לעצמאיים חלקית, על אף שהייתה מעדיפה שיישארו חברים פעילים במשפחה. "מבינה ומכבדת את רצונם לחיות בצורה עצמאית יותר"

זמן צפייה: 04:19

הדרמה בבית המלוכה הבריטי: מלכת בריטניה אליזבת הודיעה היום (שני) שתאפשר לנכדה הארי ובת זוגו, מייגן מרקל, לחלק את זמנם בין קנדה והממלכה. "על אף שהיינו מעדיפים שהם ישארו פעילים כחלק ממשפחת המלוכה, אנחנו מכבדים ומבינים את רצונם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה".

על פי ההודעה הרשמית של המלכה, היא תומכת לחלוטין בהחלטה. עוד נאמר כי התהליך טרם הסתיים, אך בימים הקרובים תימסר ההודעה הסופית בנושא. עוד נמסר בהודעה שבשיחה עם בני הזוג השתתפו גם אביו, הנסיך צ'ארלס וכן אחיו, הנסיך ויליאם.

הודעה זו מגיעה לאחר שאתמול זימנה המלכה את נכדה הארי ל"פגישה דחופה" כאמור, בנוכחות אביו ואחיו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בריטניה: המלכה אליזבת זימנה את הנסיך הארי ל"פגישת חירום"

סופו של עידן? "המלכה אליזבת צפויה לפרוש בעוד שנה וחצי"

יצאו מהארמון: אליזבת ומייגן מרקל – בטיול רשמי ראשון

המלכה אליזבת עם הדוכסית מייגן מרקל
המלכה אליזבת עם הדוכסית מייגן מרקל | צילום: רויטרס

ב"רויטרס" פורסם כי הפגישה, הראשונה בין בני המשפחה מאז הודיעו הארי ומייגן על הפרישה, התקיימה באחוזתה הפרטית של המלכה במזרח אנגליה, בית סאנדרינגהאם. מייגן, שחזרה לקנדה, השתתפה גם היא, באמצעות שיחת ועידה.

בתוך כך, עוד אתמול נודע כי מרקל חתמה על חוזה עם חברת "דיסני", לפיו היא תדבב סרט ואת כל הכסף שתרוויח תתרום לארגון "פילים ללא גבולות", המסייע במעקב והגנה על בעלי חיים ומשאבי טבע.

הנסיך הארי ומייגן מרקל
הנסיך הארי ומייגן מרקל | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר כלי תקשורת בממלכה המאוחדת פרסמו כי הזוג לא סיפר כלל לבני המשפחה על כוונותיו, ולא התייעץ עמם לפני שקיבל את ההחלטה. על פי הדיווחים, המלכה והנסיכים גילו על החלטת הזוג מהתקשורת ומרגישים ש"נדקרו בגב".

עוד פורסם באותו היום כי משפחת המלוכה "מאוכזבת מאוד, המומה וזועמת" מהארי וממייגן, מפני שלפי גורמים בארמון בקינגהאם, המשפחה עשתה הכול כדי לרצות את הזוג. עם זאת, משפחת המלוכה עדיין מעוניינת לתמוך בשניים.