הארי ומייגן יאבדו התארים המלכותיים – ולא יזכו למימון ציבורי

לאחר ההכרזה שהסעירה את בריטניה, הודיע בית המלוכה כי הנסיך ורעייתו לא יהיו זכאים להיקרא "הוד רוממותם", ויאלצו להחזיר את הכסף שקיבלו לשיפוץ ביתם. המלכה: "תומכת ברצונם לחיים עצמאיים"

זמן צפייה: 03:04

הדרמה בבריטניה: בית המלוכה הבריטי הודיע הערב (שבת) כי הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל יאבדו את זכותם למימון מכספי ציבור, ולא יקראו יותר "הוד רוממותם". זאת, בתגובה להצהרת הזוג לפני כשבועיים, על יציאתם החלקית לחיים עצמאיים הכוללת מעבר לקנדה. בנוסף, יאלץ הזוג להחזיר מימון שקיבל לשיפוץ ביתם. המלכה אליזבת מסרה כי "הארי, מייגן וארצ'י תמיד יהיו חלק מהמשפחה שלנו. כל המשפחה מקווה שההסכם יאפשר להם לבנות את חייהם החדשים בשמחה ובשלום. אני מודעת לאתגרים שהם חוו בשנתיים האחרונות ותומכת ברצונם לחיים עצמאיים יותר".

מוקדם יותר השבוע הודיעה המלכה כי תאפשר להארי ולמרקל לחלק את זמנם בין קנדה והממלכה. "על אף שהיינו מעדיפים שהם ישארו פעילים כחלק ממשפחת המלוכה, אנחנו מכבדים ומבינים את רצונם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה".

עוד בחדשות 13:

המלכה נפגשה עם הארי: מכבדת את ההחלטה לעזוב באופן חלקי לקנדה

הארי ומייגן מתרחקים מבית המלוכה: "מתכוונים לפרנס את עצמנו"

זעם בבית המלוכה: הארי ומייגן לא עדכנו את המשפחה על החלטתם

המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל
המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל | צילום: רויטרס

ב"רויטרס" פורסם כי הפגישה, הראשונה בין בני המשפחה מאז הודיעו הארי ומייגן על הפרישה, התקיימה באחוזתה הפרטית של המלכה במזרח אנגליה, בית סאנדרינגהאם. מייגן, שחזרה לקנדה, השתתפה גם היא, באמצעות שיחת ועידה.

לפני כשבועיים כלי תקשורת בממלכה המאוחדת פרסמו כי הזוג לא סיפר כלל לבני המשפחה על כוונותיו, ולא התייעץ עמם לפני שקיבל את ההחלטה. על פי הדיווחים, המלכה והנסיכים גילו על החלטת הזוג מהתקשורת ומרגישים ש"נדקרו בגב".

עוד פורסם באותו היום כי משפחת המלוכה "מאוכזבת מאוד, המומה וזועמת" מהארי וממייגן, מפני שלפי גורמים בארמון בקינגהאם, המשפחה עשתה הכול כדי לרצות את הזוג. עם זאת, משפחת המלוכה עדיין מעוניינת לתמוך בשניים.

הנסיכים ווליאם והארי
הנסיכים ווליאם והארי | צילום: רויטרס

בחודש שעבר, כאמור, הודיעו הדוכס והדוכסית מסאסקס, כי הם "לוקחים צעד אחורה" ממעמדם, לא יכהנו עוד כ"חברים בכירים" בבית המלוכה ומתכוונים לפרנס את עצמם. זאת לאחר חודשים של שמועות על משבר ביחסים עם יתר המשפחה.

על פי ההצהרה ששוחררה על ידי ארמון בקינגהאם, הזוג מעוניין "למלא תפקיד חדש במוסד" בזמן שיחיו בין בריטניה לאמריקה הצפונית, כשבמקביל הם יתמכו במלכה. "האיזון הזה יאפשר לנו לגדל את בננו בהערכה למסורת המלכותית, ובמקביל גם לספק למשפחתנו את המרחב להתמקד בפרק הבא - השקת מוסד צדקה חדש", נכתב בהצהרה על ידי בני הזוג.