קורבנות הרצח ליד בית הכנסת בגרמניה: חובבת מוזיקה ומעצב

יאנה לנגה בת ה-40 עברה בסמוך לבית התפילה ונורתה למוות: "היא הייתה מלאה בלהט והתלהבות". קווין ס., צייר ואוהד כדורגל מושבע, נרצח בחנות הקרובה. הוריו ספדו לו: "אהבנו אותך יותר מכול"

זמן צפייה: 00:17

יאנה לנגה בת ה-40, וקווין ס. בן ה-20 הם שני האנשים שנרצחו בפיגוע הירי שאירע מחוץ לבית הכנסת בהאלה שבגרמניה – כך פורסם הלילה (שישי). בד בבד, על פי דיווחים במדינה, סטפן באלייה בן ה-27, החשוד בירי ונעצר לאחר המקרה, הודה במעשים בבית המשפט.

לנגה נורתה על ידי באלייה כשעברה במקרה בסמוך לבית הכנסת, והיא תוארה בכלי תקשורת כ"אישה חמה ומצחיקה". בשל בעיות רפואיות, נמנע ממנה לעבוד, והיא נהגה לפקוד תכופות מופעי מוזיקה שונים, שאותם הייתה נוהגת לתעד תדיר. הזמר סטפן מרוס, שאותו העריצה, שלח תנחומים ואמר: "אחת המעריצות המושבעות ביותר שלנו נלקחה מאיתנו".

לעוד כתבות בנושא:

הירי ליד בית הכנסת בגרמניה: היורה החזיק ברכבו 4 ק"ג חומר נפץ

נשיא גרמניה: "מדינתנו צריכה לקבל אחריות על חיי היהודים"

מנסה לפרוץ לבית הכנסת ופותח באש: היורה בגרמניה תיעד עצמו

קווין ס ויאנה לנגה, שנרצחו ליד בית הכנסת בגרמניה
קווין ס ויאנה לנגה, שנרצחו ליד בית הכנסת בגרמניה | צילום: חדשות 13

קווין ס, שנורה בחנות קבבים סמוכה, היה מעצב, צייר וחובב כדורגל מושבע. הוא שהה בחנות כיוון שעבד באתר בנייה קרוב. הוריו של הצעיר שמעו על הירי והמתינו בדאגה שיצור עמם קשר. בעוד אביו מחכה לאות חיים, הוא כתב בפייסבוק: "כל מה שאנחנו יודעים זה שהיית קרוב לאתר הבנייה ואיבדת את הטלפון שלך. קווין, אנחנו אוהבים אותך יותר מכול".

כמו מנדי צפתה בתיעוד האירוע, וספדה לבנה: "כל החיים היו לפניו, הוא היה רק בן 20. אני לא יודעת איך להמשיך את החיים". מועדון הכדורגל המקומי שאותו אהד קווין, שלח תנחומים למשפחה.

Stepom
החשוד בירי בבית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה

אתמול מסר פיטר פרנק, התובע הכללי של גרמניה, כי באלייה, החשוד בביצוע המתקפה על בית הכנסת, החזיק ברכבו כארבעה קילוגרמים של חומר נפץ. כמו כן, התקשורת הגרמנית דיווחה כי המשטרה המקומית סרקה את דירתו של היורה בן ה-27 הממוקמת כ-20 קילומטר מהעיר האלה בה התרחש הירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "ראש הממשלה הביע הערכה על העמדה התקיפה שהביעה הקנצלרית מרקל נגד האנטישמיות, ואמר בשיחה כי חשוב להגביר את המאמצים נגד תופעת האנטישמיות והקנצלרית הסכימה", נמסר מטעמו של ראש הממשלה. "הקנצלרית מרקל ציינה כי בכוונתה גם להגביר את המאמצים לאבטחת הקהילה היהודית".

מולי שרפמן, יהודיה תושבת ברלין ששהתה בסמוך לבית הכנסת בהאלה בזמן אירוע הירי שהתרחש במהלך יום כיפור, סיפרה לתוכנית "החדשות" עם אלי ראכלין כי עזבה את בית הכנסת כמה דקות לפני שאירע הפיגוע: "משום מה החלטתי לצאת להפסקה קצרה לאחר תפילת השחרית בבוקר. חציתי את הכביש, ישבתי בפארק מעבר לרחוב ושמעתי פיצוץ חזק, חשבתי לעצמי: 'לא ייתכן שזה קורה'. ישבתי שם זמן מה וכשחזרתי היה מחסום ולא נתנו לי לעבור".