מההתכתבות ועד למעצר: שרשרת האירועים בקפריסין - דקה אחר דקה

מהחקירה עולה שהצעירה הבריטית הגיעה ב-00:30 לחדר במלון, יחד עם 3 ישראלים. כשהתעוררה גילתה 9 נערים נוספים, יצאה בסערה - והזעיקה את חבריה. כעבור 9 שעות הם נעצרו • שליח חדשות 13 מדווח

זמן צפייה: 06:23

החשד לאונס בקפריסין: פרשת החשד לאונס הקבוצתי שביצעו לכאורה 12 ישראלים בתיירת בריטית באייה נאפה שבקפריסין ממשיכה להסעיר את שלוש המדינות. כלי תקשורת רבים בישראל, בריטניה וקפריסין סיקרו במהלך היום (חמישי) באופן נרחב את החשדות, ואת טענות הצדדים. מוקדם יותר היום, הוארך מעצרם של החשודים בשמונה ימים.

מחקירת האירוע עולה כי בסביבות השעה 00:30 הגיעה הצעירה הבריטית עם שלושה מהישראלים לחדר במלון "פמבוס נאפה". בשעה 5:00 התיירת התעוררה לצד השלושה - ולצד תשעה צעירים נוספים. כשגילתה זאת, על פי החשד, היא יצאה מהחדר בסערה והזעיקה את חבריה.

לעוד כתבות בנושא:

עדות הצעירה הבריטית: "הם היו שיכורים – והכאיבו לי בכל הגוף"

"תבואי בערב": השיחה בין החשוד המרכזי באונס בקפריסין לצעירה

אם אחד החשודים באונס בקפריסין: "הוא בכה – לא מכיר המעורבים"

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

כשעתיים לאחר מכן, החלה קטטה במקום בין חבריה של הצעירה, לישראלים. ישראלי ששוהה במלון סיפר לחדשות 13 כי "כמה מהבריטים הלכו, ופשוט פוצצו אותם במכות. איזה מישהו פה, בבריכה, סיפר לנו, הוא בא, הביא לו אגרוף לפנים. ההוא פשוט נפל על הרצפה והתחיל להקציף מהפה".

בשעה 9:00 הגישה התיירת תלונה במשטרה, וב-14:00 השוטרים עצרו את הישראלים. בעדותה, טענה המתלוננת כי קיימה יחסי מין בהסכמה עם שלושה מהצעירים, אך לא הסכימה ליחסי מין עם כל השאר.

התכתבות בין החשוד המרכזי לאונס בקפריסין לבין הצעירה הבריטית
התכתבות בין החשוד המרכזי לאונס בקפריסין לבין הצעירה הבריטית | צילום: חדשות 13

מהחקירה עולה כי על גופה נמצאו סימני חבלה ושריטות. במשטרה המקומית מאמינים לגרסת המתלוננת, שככל הנראה מחזיקה בכמה ראיות המחזקות את טענותיה. גורמים בחקירה אמרו לחדשות 13 כי בכוונתם למצות את החקירה, ולא לשחרר אף אחד מהחשודים עד שהעניין יתברר.

יוסי וורמברנד, קונסול ישראל בניקוסיה, סיפר היום: "אנחנו בקשר עם המשפחות, וגם עם חלק מהעצורים הספקתי לדבר. אנחנו משתדלים לעזור במה שאנחנו יכולים, אנחנו עובדים לפי מה שהמקומיים מנחים אותנו לעבוד מולם, מקווים שהאירוע יסתיים מהר

התכתבות בין החשוד המרכזי לאונס בקפריסין לבין הצעירה הבריטית
התכתבות בין החשוד המרכזי לאונס בקפריסין לבין הצעירה הבריטית | צילום: חדשות 13

כזכור, לחדשות 13 כי הצעירה סיפרה בעדותה כי "הכרתי כמה מהנערים ואכן קיימנו יחסים. אולם, כשהגעתי לחדר בסביבות חצות, כולם היו שיכורים. אני זוכרת הכול מטושטש", התלוננה הצעירה. "אני כן זוכרת שעד שעה 1:00 בערך, החברים שלא הכרתי אנסו אותי. כמה מהם היו עם קונדום - וכמה מהם בלי. הם הכאיבו לי בכל הגוף".

מהתכתבות באינסטגרם בין החשוד המרכזי בפרשה לבין הצעירה הבריטית, שפורסמה מוקדם יותר, עולה כי השניים שוחחו ביניהם במשך כמה ימים דרך הרשת החברתית. "אני חושבת שראיתי אותך עכשיו במרפסת, נופפתי לך", כתבה הצעירה, וכשזה כתב לה "אז למה לא עלית אליי? היית צריכה לעלות במדרגות לחדר שלי", השיבה לו כי "אני לא יודעת איפה החדר שלך". בהמשך, כתב לה הישראלי: "תבואי אליי בערב".

ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון
ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון | צילום: רויטרס

בתוך כך, "הדיילי מייל" הבריטי פרסם תמונות של חדרים במלון שבו אירע האונס, וציין כי המלון קיבל ברשת ביקורות גרועות, בין היתר בעקבות מנעולים שאינם תקינים.

מוקדם יותר, סיפרה אמו של אחד החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 בעיירה איה נאפה שבקפריסין סיפרה היום כי בנה התקשר אליה אתמול וסיפר כי המשטרה המקומית עצרה אותו במפתיע, למרות שלטענתו אין לו קשר לצעירים הישראלים או לצעירה הבריטית.