אם אחד החשודים באונס בקפריסין: "הוא בכה - לא מכיר המעורבים"

אמו של הצעיר סיפרה כי בנה התקשר אליה וטען שהמשטרה המקומית עצרה אותו במפתיע בשעה 5:00, למרות שאין לו קשר לאירוע. "הילד שלי בחיים לא יעשה דבר כזה – מבקשת להמתין לסיום החקירה"

זמן צפייה: 06:23

החשד לאונס בקפריסין: אמו של אחד החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 בעיירה איה נאפה שבקפריסין סיפרה היום (חמישי) כי בנה התקשר אליה אתמול וסיפר כי המשטרה המקומית עצרה אותו במפתיע בשעה 5:00, למרות שלטענתו אין לו קשר לצעירים הישראלים או לצעירה הבריטית. מוקדם יותר היום, הוארך מעצרם של החשודים בשמונה ימים.

"הוא אמר לי 'לא היה לי מושג על מה מדובר'", אמרה האם. "הילד שלי בחיים לא יעשה דבר כזה, הוא לא מסוגל לפגוע באף אחד, הוא תלמיד מצטיין. אני מגנה בכל תוקף כזאת התנהגות וצריך למצות את הדין עם האחראים למעשה - אך אני מבקשת בכל לשון של בקשה, תמתינו בסבלנות עד תום החקירה".

לעוד כתבות בנושא:

הנערים החשודים באונס קבוצתי בקפריסין: "שברו לנו את האף"

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: 12 הנערים יעברו היום מסדר זיהוי

אב אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "התיירת הייתה שיכורה"

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

"הבן שלי לא קשור לפרשה הזאת, לא היה בסיפור ולא היה בסיטואציה או בחדר כשזה קרה", הוסיפה אמו של החשוד. "אתמול הוא היה אמור לחזור, ובמקום זאת קיבלתי בשורה שעצרו אותו, והוציאו אותו בכוח מהמיטה. הוא לא הבין מה קורה".

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, המתלוננת טענה כי הישראלים תקפו אותה כשהם צוחקים ואף מצלמים את האירוע. החקירה לא התקדמה היום באופן משמעותי, והמשטרה המקומית מחכה לבדיקות פורנזיות של המעבדה לזיהוי פלילי. לדברי התובעים המקומיים, ההליך המשפטי יתקיים בקפריסין, והוא עלול להימשך כמה חודשים.

בתוך כך, פרקליטו של החשוד המרכזי, עו"ד ניר יסלוביץ', הגיב לטענות כי מרשו הפליל את יתר החשודים ואמר לחדשות 13 כי "אני סובר מהיכרותי את הרשויות שמדובר בתרגיל חקירה, על מנת לנסות ולראות מה יהיו התגובות של שאר החשודים".

אימו של אחד החשודים בפרשת האונס בקפריסין
אימו של אחד החשודים בפרשת האונס בקפריסין | צילום: חדשות 13

"שניים מבין החשודים קושרים את עצמם ואומרים שקיימו עם המתלוננת מגע מיני בהסכמה מלאה, ועשרת החשודים האחרים טוענים שלא קיימו איתה מגע מיני", הוסיף יסלוביץ'. "אנחנו מחזיקים ראיות שמלמדות שקיום יחסי המין נעשו בהסכמה, מעבר ליומיים וגם מעבר לחמישה. יש צילומים שמוכיחים זאת".

"ההרגשה קשה, לא קל לילדים להיות במדינה זרה, כשהיחס לא קל כלפיהם", אמר עורך הדין. "הם בחוסר אונים מול שלטון זר ושפה זרה. אני ראיתי שעל אחד החשודים נצפו חבלות ושריטות קשות, מסרתי תלונה מסודרת לקונסול".

כאמור, מהדיון בבית המשפט עולה כי החשוד המרכזי הפליל את חבריו. הורי החשודים שהגיעו לאיה נאפה ונכחו בבית המשפט, פרצו אף הם בבכי אף הם וטענו כי "המשטרה מתעללת בנערים".

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

נציג המשטרה הקפריסאית אמר במהלך הדיון: "לאחר שיחה בין המתלוננת לאחד החשודים, הם החליטו לעבור לחדר המלון. החשוד היה אלים כלפי המתלוננת, היא ביקשה ממנו שיפסיק את מעשיו והחלה לבכות. למרות זאת, במקום לעצור הוא התעלם מבקשותיה והמשיך לקיים איתה יחסי מין בניגוד לרצונה".

קונסול ישראל בקפריסין, יוסי וורמברנד, אמר: "אנחנו עוקבים אחרי האירוע שהתרחש פה באיה נאפה, אנחנו עומדים בקשר עם המשפחות, דיברתי איתן וגם עם חלק מהעצורים. אנחנו משתדלים לעזור במה שאנחנו יכולים ועובדים לפי הנחיות המקומיים. אנחנו מקווים שהאירוע הזה יסתיים כמה שיותר מהר ונמצאים בקשר רצוף עם הרשויות המקומיות. ברגע שיהיו עדכונים נוספים נודיע".