ספרד: מספר המתים זינק ב-650 ביממה האחרונה; 56 אלף חולים

מאז פרץ הנגיף מתו במדינה מעל 4,000 איש, והיא המדינה האירופית עם ההתפרצות הקשה ביותר, אחרי איטליה. באיראן הוחמרו מגבלות התנועה מחשש להתפרצות שנייה וחריפה עוד יותר

זמן צפייה: 04:50

מגפת הקורונהספרד ממשיכה לספור את מתיה גם היום (חמישי), בשל התפשטות הווירוס הקטלני שכבר פגע בעשרות אלפי בני אדם. ביממה האחרונה מתו במדינה שבדרום-מערב אירופה 655 בני אדם, והעלו את מספר המתים הכולל מאז פרץ הנגיף ל-4,089. מספר החולים עומד על 56,188.

שר הבריאות הספרדי, סלבדור אילה, נאם בקונגרס והסביר כי על אף שרבים עדיין מתים - מדובר בבשורה מעודדת מעט, משום שמספר המתים נמוך מאתמול. "הנתונים מעידים על שינוי מגמה שגורם לנו לחשוב שאנחנו מתחילים שלב של התייצבות המגפה", הסביר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מוקד מכבי ומסעדות: המקומות במרכז שביקר נשא הקורונה ששב מספרד

מוות שישי בישראל: חולת קורונה בת 91 הלכה לעולמה בוולפסון

ללא נשק, לצד שוטרים: כך חיילים יתגברו את אכיפת ההסגר

ספרד קוברת את מתיה שחלו בנגיף קורונה
ספרד קוברת את מתיה שחלו בנגיף קורונה | צילום: רויטרס

באיראן, בה מספר המתים הוא הגבוה במזרח התיכון וכבר חצה את ה-2,200, נאסרו נסיעות בין-עירוניות כצעד המקדים תרופה למכה. זאת, לאחר שמומחים במדינה העריכו שהתפרצות גל הדבקה נוסף היא תרחיש שאין לשלול אותו.

ברפובליקה האסלאמית יש לפי שעה 29,406 חולים בנגיף, אך פליטת פה של סגן שר הבריאות האיראני גרמה לרבים להבין שהמספר שם גבוה עוד יותר. לאחר חגיגות ראש השנה הפרסי ב-20 במארס, שהתאפיינו בהתעלמות גורפת של הציבור האיראני מהוראות הבידוד, החלו לזרום נתונים רבים על מקרי הדבקה חדשים.

אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן
אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן | צילום: רויטרס

בספרד, הנגיף לא פסח על מועדון הכדורגל ברצלונה, ולפני זמן קצר נמצא כי ראש צוות הרופאים של המועדון נדבק בו. הוא הצטרף למספר הנדבקים במדינה שעומד על 56,188 בני אדם.

פרננדו סימון, בכיר במערכת הבריאות הספרדית העיד כי 7,015 איש כבר החלימו מהנגיף, מדובר ב-12.5% מתוך הנדבקים. שרת האוצר ודוברת הממשלה, מריה חסוס מונטרו, סיפרה כי "כל הממשלות פועלות ללא לאות כדי להשיג ציוד ואספקה ​​רפואיים. עתה, זו מלחמה אמיתית כדי להצליח לעמוד בדרישה למסכות, בדיקות מהירות לאיתור הדבקה וכמובן - מכונות הנשמה״.

רחובות מדריד ריקים בשל התפשטות נגיף קורונה
רחובות מדריד ריקים בשל התפשטות נגיף קורונה

נשיא ספרד, פדרו סנצ'ס, מתעתד להשתתף היום בוועידת מנהיגי האיחוד האירופי בה יידונו התגובות האפשריות, בהן גם הכלכליות, להתמודדות עם המגפה העולמית. הוועידה תיערך בשיחת וידיאו רבת משתתפים.