ללא נשק, לצד שוטרים: כך חיילים יתגברו את אכיפת ההסגר

צה"ל החל בהכנה מנטלית ל-16 גדודים, שבה נאמר לחיילים כי עליהם להפגין איפוק וחמלה כלפי האזרחים. הצבא יתגבר את השוטרים, שיעבדו בחוליות. בתום הפעילות, כל חייל ישוב לבסיס האם שלו

זמן צפייה: 02:13

מגפת הקורונהצה"ל החל היום (חמישי) בהכנה מנטלית של 16 גדודי הכשרות לקראת תיגבור כוחות המשטרה באכיפת ההסגר. לחיילים נאמר שעליהם להפגין איפוק וחמלה כלפי האזרחים, והם יגיעו למשימה על מדי ב' ועליהם דגל ישראל וללא נשק, אפוד וקסדה.

הכוחות יעבדו כחוליות עם השוטרים, אך לחיילים לא תהיה סמכות משפטית על אזרחים. כמו כן, בצה"ל הוחלט כי החיילים יפעלו במרחב הגיאוגרפי של בסיסי האם שלהם, כלומר, בתום הפעילות יחזרו לבסיסם מבלי שילונו בערים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-2,495 בני אדם; 41 במצב קשה

"את היום תמותי": הסתיימה חקירת האב החשוד ברצח בתו בהוד השרון

שנה אחרי טבח המסגדים בניו זילנד: היורה הודה ברצח 51 המתפללים

גיוס מחזור מארס 2020 של היחידות הקרביות בצה''ל, בצל משבר הקורונה
גיוס מחזור מארס 2020 של היחידות הקרביות בצה''ל, בצל משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

במקביל, צה"ל הקים מערך היסעים של 260 אוטובוסים ייעודיים לחיילים, בעקבות הצמצום הרחב בתחבורה הציבורית. המערך יפעל החל משעות הבוקר עד הערב בימים ראשון עד חמישי, ויאפשר למשרתים להתנייד לבסיסים ובחזרה מהם בבטחה. על כל אוטובוס יופקד מפקד שיגביל את מספר הנוסעים, ויוודא מענה לשאלון בריאות טרם עליית החיילים. כמו כן, גם הנהגים יצרכו לחתום על הצהרה ייעודית טרם הנסיעה.

בתוך כך, נפתחה מעבדה פנים צה"לית לבדיקות קורונה בקרב מאות חיילים ביום. המעבדה מבוססת על מעבדה קודמת של בדיקות DNA של הרבנות הצבאית. עד כה בצבא יש 23 חולים, כולם במצב קל, ו-5,600 חיילים שוהים בבידוד.

נוסף על כך, צה"ל יסייע לחוזרים מחו"ל, כאשר פיקוד העורף יקלוט את הרכבות האוויריות על פי הנחיות משרד הבריאות. הנוסעים יוכנסו לשים לבידוד במלון או בידוד ביתי. עד כה נקלטו במלון בצפון 200 נוסעים ששבו מאיטליה, ובהמשך תגיעה רכבת האווירית מהודו.

שר הביטחון, נפתלי בנט, הבהיר כי הוא מתנגד להסגר מלא והתייחס לאפשרות של הפעלת חיילים לאכיפתו: "אנחנו מוכנים בהיכון עם שבע גדודים. אני לא מת על תמונות חיילים אוכפים הסגר. אנחנו נעשה את זה בצורה סימפטי, אנחנו צבא עם".