"גרמנים רגילים לשמור מרחק": הישראלים בברלין על תקופת הקורונה

בירת גרמניה נכנסה למשבר עם שתי רגליים יציבות. הישראלים שחיים בה תיעדו את שגרת חייהם לקראת ליל הסדר הרחוק מהבית, וכמובן את הגעגועים. "משהו בפסח מזכיר לנו שאנחנו ממש רוצים להיות יחד"

זמן צפייה: 10:00

מגפת הקורונה: בליבם של רבים מאיתנו תישאר ברלין לנצח העיר ההיא ממלחמת העולם השניה אבל רבים אחרים התפייסו עם העיר הקוסמופוליטית התוססת וגדושת האומנות, האקשן והמחירים הנוחים. גרמניה מתמודדת עם הקורונה בדרכה המוקפדת - עם כלכלה איתנה ומערך רפואה משובח, ובכל זאת הנגיף הנחית מכה גם עליה.

ברלין נכנסה, כמו כל גרמניה, אל תוך משבר הקורונה עם שתי רגליים יציבות. העיר אומנם סגורה, אבל באופן שונה לגמרי מערי אירופה האחרות. פאריס, רומא ולונדון, שנתונות במשבר כלכלי ורפואי מהקשים שידעו. אין פינה בעיר השוקקת ומלאת התרבות שלא נושאת מטען היסטורי, אבל התיירים שמציפים אותה בימי שגרה - אינם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים בעולם עלה למאה אלף; 980 מקרי מוות בבריטניה ביממה

ליצמן נגד בכירי משרד הבריאות: דרישת הארכת הסגר – לא על דעתי

מודלים של משרד הבריאות מציגים: עלייה חדה בתמותה בשבוע הבא

ברלין בימי קורונה
ברלין בימי קורונה | צילום: רויטרס

הגרמנים הם אומה ממושעמת בצורה יוצאת דופן, מקפידים על ההוראות לשעת קורונה ויוצאים רק לספורט בפארקים או לקניות. ברובע קרויצברג, הפלורנטין של ברלין, יש ריכוז גדול של מהגרים, בעיקר מטורקיה. המשמעת שם פחות מוקפדת. גם בגרמניה העשירה והמסודרת שבין מדינות אירופה יש כבר כ-2,400 מתים ויותר מ-113 אלף חולים. "הגרמנים יודעים לשמור על מרחק", סיפר דור אסרף, סטודנט ומנהל פרוייקטים, שמתגורר בעיר.

"קל מאוד להשתגע אם אתה נשאר בבית, אבל זה גורם לנו להיות יצירתיים ולחשוב על דברים שלא היינו חושבים עליהם אם לה היינו סגורים בתוך ארבע קירות תקופה כל כך ארוכה", הסבירה עדי שילון. "אני חושבת שיש משהו בפסח שמזכיר לנו שאנחנו ממש רוצים להיות יחד. אני מתגעגעת לארץ הכי הרבה שהתגעגעתי אי-פעם".