דיווח: האיחוד האירופי שוקל לאשר את דחיית מועד יציאת בריטניה

לפי ה"סאנדיי טיימס", במידה וג'ונסון לא יצליח להעביר את מתווה הסכם הברקזיט, ייתכן וינתנו לו שלושה חודשים לעשות זאת. זאת, על אף שבאיחוד הדגישו בעבר שאין בכוונתם לתת הארכה נוספת

זמן צפייה: 00:53

באיחוד האירופי שוקלים לתת לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שלושה חודשי הארכה למועד היציאה מהאיחוד האירופי במידה ולא יצליח להעביר את מתווה הסכם הברקזיט בפרלמנט הבריטי. כך, דווח היום (ראשון) ב"סאנדיי טיימס". לפי גורמים דיפלומטיים, הדחייה תהיה גמישה, כלומר בריטניה תוכל לעזוב מוקדם יותר את האיחוד במידה ותצליח לאשר הסכם.

בתגובה, שר הבריאות הבריטי אמר כי "אין סיבה לדחות את מועד יציאת בריטניה מהאיחוד, אנחנו נחזוב ב-31 לאוקטובר". עוד הוסיף כי מחלקתו מוכנה גם למצב בו לא תהיה עסקה, זאת בשל חשש במדינה שיהיה מחסור בתרופות חיוניות במידה ויהיה ברקזיט ללא הסכם.

זאת, לאחר שאתמול הפרלמנט הבריטי קיבל את הצעת הפשרה שהגיש חבר הפרלמנט אוליבר לטווין, המחייבת את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לבקש מהאיחוד האירופי ארכה נוספת למועד עזיבת הממלכה את האיחוד - צעד שתוכנן להתרחש עד ה-31 באוקטובר. זאת, למורת רוחו של ג'ונסון - שאינו מעוניין בדחייה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מכה לג'ונסון: הפרלמנט הבריטי לא יצביע היום על הברקזיט

שתי מפלות ביום: נדחתה הצעת ג'ונסון לבחירות בזק בבריטניה

לקראת עוד בחירות? הפרלמנט הבריטי יוכל לדחות ברקזיט ללא הסכם

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה | צילום: רויטרס

משמעות המהלך היא כי מתווה ההסכם של ג'ונסון לא יעלה להצבעה היום בפרלמנט, והוא מחוייב כעת לבקש עוד הערב הארכה של שלושה חודשים. בהתאם למתווה של לטווין, הפרלמנט הבריטי לא יאשר פרישה לפני שיראה את כל חבילת החקיקה הקשורה אליו.

אחרי ההצבעה, מהאיחוד נמסר כי על בריטניה לעדכן לגבי צעדיה הקרובים בהקדם. ג'ייקוב ריס מוג, מנהיג בית הנבחרים, הודיע כי ביום שני יתכנסו חברי הפרלמנט ויצביעו בדבר ההסכם של ג'ונסון.

ג'ונסון התייחס להחלטת הפרלמנט: "איבדנו את ההזדמנות להצבעה משמעותית היום. נמשיך באמונה חזקה שמה שטוב לבריטניה ולכל אירופה זה לעזוב עם ההסכם החדש ב-31 באוקטובר, ואעשה ככל יכולתי לעשות זאת".

בוריס ג'ונסון, שר החוץ הבריטי
בוריס ג'ונסון, שר החוץ הבריטי | צילום: רויטרס

מנהיג  מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, נאם גם הוא בפרלמנט: "מברך על ההצבעה היום. ברור שהבית רוצה להימנע מיציאה ללא הסכם, ראש הממשלה חייב לנהוג בהתאם. הזמנתי את ראש הממשלה לחשוב מחדש על מה שהוא אמר לגבי בקשת הדחייה".

כזכור, ביום חמישי הציג ראש הממשלה הבריטי את ההסכם החדש ליציאת הממלכה מהאיחוד. ג'ונסון התייחס לסגירת העסקה בטוויטר שלו וכתב: "יש לנו עסקה מצוינת שתסייע לנו לקחת את השליטה חזרה לידינו. כעת הפרמלנט צריך לאשר בשבת את העסקה כדי שנוכל להתקדם לעניינים אחרים שעל סדר היום".