מקורבי הנשיא על המוקד: בריטניה הטילה סנקציות חדשות על בלארוס

כחלק מהמאמץ המתואם להגביר את הלחץ על הנשיא לוקשנקו, הוטלו מגבלות על ייצוא האשלגן והנפט מהמדינה, וכן על המטוסים הפרטיים של מקורביו. הנשיא בתגובה: "הם יכולים להיחנק עם הסנקציות"

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו
נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו | צילום: רויטרס

בריטניה הטילה היום (שני) סנקציות חדשות על בלארוס, כחלק מהמאמץ המתואם להגביר את הלחץ על הנשיא אלכסנדר לוקשנקו, ובכך תנסה לגרום לירידה בהכנסות המדינה ולשים את מקורבי הנשיא על המוקד. בין היתר מכוונות הסנקציות לייצוא האשלגן והנפט מבלארוס, וכן הוטלו מגבלות על המטוסים הפרטיים של כמה ממקורביו של לוקשנקו.

הסנקציות שהטיל על מערב עד כה לא השפיעו רבות על מדיניותו של לוקשנקו, ששולט בבלארוס מאז 1994, אך ההתמקדות בייצוא העיקרי של בלארוס מכוונת לחברות בבעלות ממשלתית. "סקנציות אלה מוכיחות כי בריטניה לא תקבל את התנהלותו של לוקשנקו מאז הבחירות", אמר שר החוץ הבריטי דומיניק ראב, "מוצרי התעשייה הבלארוסית לא יימכרו בבריטניה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם נתניהו היה אחראי להפלת התקציב? כך נשמע כ"ץ בעבר

דוח האו"ם: ההתחממות הגלובלית נגרמה בגלל פעולות האדם

דיווח בארה"ב: נשקלת הקלה בסנקציות מול איראן כדי לחזור למו"מ

לוקשנקו, שקיבל את הכינוי "הדיקטטור האחרון באירופה", הגיב לסנקציות החדשות ואמר: "הבריטים יכולים להיחנק איתן". הוא הוסיף כי הוא מזמין את מדינות המערב לשוב לשולחן המשא ומתן במקום להסלים את מלחמת הסנקציות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמור לחתום על צו מנהלי ולהטיל גם הוא אמצעים חדשים שמטרתם להעניש את נשיא בלארוס. כחלק מהמאמץ, משרד האוצר האמרקיאי גם יוציא את סבב הסנקציות הגדול ביותר עד כה על אישים וגופים בלארוסיים, כולל הוועד האולימפי הלאומי בבלארוס.

כזכור, בשבוע שעבר מצאה האצנית הבלארוסית כריסטינה טסימונסקיה מקלט בשגרירות פולין בטוקיו לאחר שסירבה לעלות על טיסה בחזרה למינסק, בירת בלארוס, וטענה שנציגי הוועד האולימפי הבלארוסי ניסו להוציא אותה מיפן בכוח אחרי שהתלוננה על התנהלות מאמני האתלטיקה. באותו שבוע נמצאה גופתו של מנהיג ארגון הגולים הבלארוסי, ויטלי שישוב, תלויה על עץ בפארק הסמוך לבייתו בקייב, בירת אוקראינה.