התאחדות טניס הנשים לאחר השיחה בין פנג שוואי ליו"ר הוועד האולימפי: "זה לא מספיק"

לאחר שתומאס באך שוחח בווידיאו עם כוכבת הטניס הסינית שנעלמה מאז שפרסמה לפני 3 שבועות כי הותקפה מינית ע"י בכיר לשעבר בממשל – ב-WTA עדיין חוששים לשלומה. "דואגים מפני צנזורה או כפייה"

File Photo: Tennis Australian Open First Round
היעלמותה הוסיפה למתיחות בין סין לארה"ב. הטניסאית הסינית פנג שוואי | צילום: רויטרס

התאחדות טניס הנשים הגיבה היום (שני) לשיחת הווידיאו בין כוכבת הטניס הסינית פנג שוואי, לבין תומאס באך יו"ר הוועד האולימפי, ואמרה: "זה לא מספיק". זאת, לאחר ששוואי נעלמה בשלושה השבועות האחרונים מאז שפרסמה ברשת החברתית הסינית כי הותקפה מינית ע"י בכיר לשעבר בממשל - וב-WTA עדיין חוששים לשלומה.

כזכור, הטניסאית המפורסמת נצפתה בשבת האחרונה בארוחת ערב עם חברים, ובטורניר טניס לילדים בבייג'ינג בראשון - באמצעות תמונות וסרטונים שפורסמו על ידי עיתונאים בתקשורת הממלכתית הסינית ועל ידי מארגני הטורניר. דוברת WTA הגיבה לכך במייל: "היה טוב לראות את פנג שוואי בסרטונים האחרונים - אבל הם לא מפחיתים מהדאגה של ה-WTA לגבי רווחתה ויכולתה של שוואי לתקשר ללא צנזורה או כפייה".

פנג שוואי בסרטון במסעדה
פנג שוואי בסרטון במסעדה | צילום: רויטרס

כשנשאלה על השיחה עם הוועד האולימפי (IOC), אמרה הדוברת: "הסרטון הזה לא משנה את קריאתנו לחקירה מלאה, הוגנת ושקופה, ללא צנזורה, על הטענתה לתקיפה מינית - הנושא שהוליד את החשש הראשוני שלנו כלפי שוואי".

כאמור, לפני כשלושה שבועות כתבה פנג ברשת החברתית הסינית Weibo כי סגן ראש הממשלה הסיני לשעבר, ז'אנג גאולי, ניסה לכפות עליה יחסי מין בביתו לפני שלוש שנים. אלא שהפוסט שכתבה נמחק לאחר 30 דקות מרגע הפרסום, ומאז עקבותיה של הטניסאית המפורסמת נעלמו - וטרם ידוע מה עלה בגורלה. כמו כן, החשבון שלה ברשת החברתית נחסם לחיפוש המשתמשים.