התאחדות טניס הנשים: "על סין לחקור את האשמותיה של פנג שוואי" 

אחת מכוכבות הטניס הגדולות בסין האשימה בפוסט שכתבה ברשתות החברתיות בכיר לשעבר בממשל שלטענתה תקף אותה מינית - ומאז נעלמו עקבותיה. כמו כן, החשבון ממנו כתבה את דבריה נחסם למשתמשים

זמן צפייה: 00:35

התאחדות טניס הנשים קראה היום (שני) לממשלה הסינית לחקור את האשמותיה של אחת מכוכבות הטניס הגדולות ביותר של סין, פנג שוואי, נגד בכיר לשעבר בממשל שלטענתה תקף אותה מינית ואף אנס אותה. "על דבריה להשמע בקול, אין מקום לצנזורה".

כזכור, לפני כשבועיים כתבה פנג ברשת החברתית הסינית Weibo כי סגן ראש הממשלה הסיני לשעבר, ז'אנג גאולי, ניסה לכפות עליה יחסי מין בביתו לפני שלוש שנים. אלא שהפוסט שכתבה נמחק לאחר 30 דקות מרגע הפרסום ומאז עקבותיה של הטניסאית המפורסמת נעלמו וטרם ידוע מה עלה בגורלה. כמו כן, החשבון שלה ברשת החברתית נחסם לחיפוש המשתמשים.

Chinese Vice Primier Zhang Gaoli Speaks During The Belt And Road Forum For International Cooperation In Beijing
הבכיר בממשל סין לשעבר, ז'אנג גאולי | צילום: רויטרס

"למה היית חייב לקחת אותי אל הבית שלך והלכריח אותי לקיים עמך יחסי מין? נכון, לא הייתה לי שום הוכחה וזה היה בלתי אפשרי שתהיה לי. אני לא יכולה לתאר כמה נגעלתי וכמה פעמים שאלתי את עצמי האם אני עדיין בת אדם? אני מרגישה כמו גופה מהלכת", כתבה פנג בפוסט שנמחק.

ז'אנג פרש מתפקידו ב-2018, ופנג מתארת כיצד הזמין אותה לביתו בבייג'ינג והורה לה לקיים עמו יחסי מין. "באותו אחר-הצהריים לא הסכמתי בהתחלה ובכיתי כל הזמן", תיארה הטניסאית. לאחר ארוחת ערב עם ז'אנג ואשתו, שלחצו עליה - היא נענתה לדרישתו.