טניסאית סינית מוכרת האשימה בכיר בממשל שאנס אותה - וצונזרה

פנג שוואי בת ה-35, שדורגה בעבר במקום 14 בעולם, פרסמה ברשת חברתית סינית ותיארה מערכת יחסים מעוותת עם סגן ר"מ סין לשעבר שנמשכה מעל 10 שנים. "לא הסכמתי בהתחלה ובכיתי כל הזמן"

File Photo: Tennis Australian Open First Round
היעלמותה הוסיפה למתיחות בין סין לארה"ב. הטניסאית הסינית פנג שוואי | צילום: רויטרס

שחקנית טניס סינית מוכרת בשם פנג שוואי חשפה אמש (רביעי) כי הותקפה מינית ואף נאנסה על ידי בכיר בממשל הסיני, ששימש בעבר בתפקיד המקביל לסגן ראש ממשלת סין ולחץ עליה לקיים עמו יחסי מין. בצעד אמיץ, פנג כתבה פוסט באורך 1,600 מילים בחשבון ה"ווייבו" הרשמי שלה - הרשת החברתית המובילה בסין.

הפוסט ירד מהאוויר על ידי הממשלה ומאז נעשים מאמצים רבים להעלים כל איזכור למקרה המדובר. פנג בת ה-35 היא טניסאית מוכרת ודורגה בשיא הקריירה שלה במקום ה-14 בעולם. הפוסט שכתבה הוא מעין מכתב פתוח לבכיר לשעבר, ז'אנג גאולי בן ה-75, היא מתארת מערכת יחסים שנמשכה לסירוגין לאורך עשר שנים לפחות.

Chinese Vice Primier Zhang Gaoli Speaks During The Belt And Road Forum For International Cooperation In Beijing
הבכיר בממשל סין לשעבר, ז'אנג גאולי | צילום: רויטרס

"למה היית חייב לקחת אותי אל הבית שלך והלכריח אותי לקיים עמך יחסי מין? נכון, לא הייתה לי שום הכוחה וזה היה בלתי אפשרי שתהיה לי. אני לא יכולה לתאר כמה נגעלתי  וכמה פעמים שאלתי את עצמי האם אני עדיין בת אדם? אני מרגישה כמו גופה מהלכת".

ז'אנג פרש מתפקידו ב-2018, ופנג מתארת כיצד הזמין אותה לביתו בבייג'ינג והורה לה לקיים עמו יחסי מין. "באותו אחר-הצהריים לא הסכמתי בהתחלה ובכיתי כל הזמן", תיארה הטניסאית. לאחר ארוחת ערב עם ז'אנג ואשתו, שלחצו עליה - היא נענתה לדרישתו.

הצנזורה בסין פעלה מהר - והפוסט ירד תוך פחות מחצי שעה מאז פורסם. אפילו צילומי מסך של הפוסט צונזרו מקבוצות פרטיות במדינה וחשבונה הרשמי ב"ווייבו", בעל חצי מיליון עוקבים, נחסם לתגובות.